הפילוג וההקצנה?

שלט על בית הכנסת של 'הפלג': לא לקחנו מימון מהעירייה

המחלוקת בתוך 'הפלג' מביאה עמה הקצנה? בית כנסת במודיעין עילית תלה שלט בו נטען כי לא לקח תקציב מהעירייה לציפוי, אך בביהכ"נ מבהירים: המטרה הפוכה. צפו (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בתמוז תשע"ט | 22.07.19
השלט על בית הכנסת (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

המחלוקת הקשה בתוך 'הפלג הירושלמי', מביאה עמה הקצנה יוצאת דופן, במסגרתה נאסר לקחת הקצאות מהעיריות לטובת מוסדות ובתי כנסת.

בחודשים האחרונים מאשימים הפלגים השונים בתוך 'הפלג', האחד את השני, בכניעה למנעמי השלטון, כאשר צד א' מפרסם על צד ב' שלקח כספים מהמדינה, ולאחר מכן מגיעות ההכחשות, וחוזר חלילה.

החשש מהביקורת הפנימית שקורעת את 'הפלג' לתתי פלגים, הביאה, לטענת גורמים ב'פלג', לצעד יוצא דופן.

על גבי בית הכנסת "משכן אהרן" של 'הפלג', ברחוב נתיבות המשפט במודיעין עילית, נתלה שלט גדול ומפתיע.

מדובר במבנה שבו בקומה העליונה שוכן בית הכנסת 'משובב נתיבות' בראשות הגאון רבי אפרים רוטשילד, ובקומה התחתונה שוכן בית הכנסת של 'הפלג', כאשר הקומה העליונה של המבנה מצופה באבן חיפוי.

בימים האחרונים הופתעו העוברים ושבים כמו גם המתפללים לגלות שלט גדול, שהוצב על הקומה התחתונה של המבנה, ועליו נכתב: "ציפוי בנין זה נעשה במימון עירית מודיעין עילית מלבד קומה זו".

אחד ממתפללי בית הכנת 'משובב נתיבות' אומר ל'כיכר השבת' כי "השלט אינו תואם למציאות משום שהחיפוי בקומה העליונה נעשה במימון בית הכנסת ולא על ידי העירייה".

גורמים ב'פלג' טענו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי השלט הוצב כדי להשתיק טענות על שימוש במימון של העירייה.

מנגד, גורמים בבית הכנסת "יוצאי פוניבז' - משכן אהרן", מסרו ל'כיכר השבת' כי "השלט נועד לדרוש מהעירייה לצפות בחיפוי אבן ירושלמית גם את הקומה התחתונה, ואכן לאחר הצבת השלט קיבלנו רמזים כי העירייה מתקנת את האפלייה".

לדבריהם, "היו שפירשו כאילו ביקשנו להתנזר מכספי העירייה, אולם המצב הוא בדיוק הפוך, מצפים שהעירייה תשפץ גם את בית הכנסת שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר