פרסום ראשון

באופן רשמי: ראשי הכוללים לא מחויבים לשלם לאברכים

בתשובה לאברך שהתלונן למשרד החינוך כי ראש הכולל לא מעביר את המילגה בזמן, ענו לו מהמשרד, במכתב הנחשף כאן, כי "ראש הכולל יכול להשתמש בכסף כראות עיניו" (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אברכי 'כולל'. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

בעקבות חשיפת 'כיכר' לפני כחודש כי משרד החינוך מתיר לראשי הכוללים לא לשלם את המלגות בזמן שהוא מעביר לו את הכסף, יזם אברך תושב בני ברק שקיבל את מלגתו באיחור פנייה למשרד החינוך בנושא.

לטענת האברך, בעוד משרד החינוך מפקיד עבורו את המלגה מידי חודש לחשבון העמותה של ראש הכולל, הכסף מגיע אליו באיחור רב.

משרד החינוך הגיב לו בתגובה נחרצת הנחשפת לראשונה ב'כיכר השבת', כי ראש הכולל כלל לא מחויב להעביר את המלגות לאברכים והוא יכול להשתמש בהם להוצאות הרלוונטיות.

במכתב שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת' כותב משרד החינוך: "מבחני התמיכה קובעים את התנאים שעל מוסדות תורניים שונים לעמוד על מנת לקבל תמיכה, התמיכה הינה עבור קיום לימודים תורניים סדירים, המבחן לא קבע בצורה מפורטת איך ועבור אלו הוצאות בדיוק תתחלק התמיכה והיא מיועדת לכלל הוצאות המוסדות התורניים לצורך קיום הלימודים התורניים באופן סדיר".

המשרד עובר להתייחס לראשי הכוללים: "בכוללים אופן הפעילות הקבוע באופן מסורתי הוא שאברכים בעלי משפחות לומדים בכלל והכולל משלם להם מלגת קיום עבור לימודיהם, גובה המלגה שעיורה ואופן העברתה הם עניינים שצריכים להיקבע בהסכמה בין הכולל ובין האברכים ובהתאם לדרישות ניהול תקין של רשות התאגידים".

המכתב של משרד החינוך (באדיבות המצלם)

"משרדינו אינו עוסק בהסכמות הפנימיות ובשיטות החלוקה השונות בכל כולל" מבהיר המשרד: "כל עוד מתקיימים לימודים סדירים, המשרד אכן בודק שכספי התמיכה שימשו ליעדם, וככל שכספי התמיכה לא הועברו למלגות או להוצאות רלוונטיות אחרות המשרד ידרוש השבת כספים אלה. וכן עלול שלא להכיר באברכים שדווחו כתלמידים ולא קיבלו מלגה כלל וגם התברר שלא נוכחו בביקורת שטח".

לגבי טענות האברכים כותב המשרד: "אם יש לאברכים טענות כנגד התנהלות כולל מסוים ואם נטען שהופרו הסכמים זכותו לפנות לערכאות הוא לכל גורם לצורך מיצוי זכויות, אם יש חשש להתנהלות לא תקינה של מוסד או כולל מסוים ניתן לפנות למשרדינו או לרשם העמותות תוך פירוט הליקויים לבדיקת הנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר