שימו לב!

חוסר רגישות: משרד הרישוי קבע 'טסטים' לתשעה באב

משרד הרישוי קובע תאריכים ל'טסט' בעיצומו של תשעה באב, וללא התחשבות בציבור החרדי והמסורתי. בעקבות פניית 'כיכר', משרד התחבורה יאשר לשנות את תאריך הטסט (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
טסטרים בשביתה, אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהודעה שנשלח לצעיר חרדי מטעם משרד הרישוי, שהגיעה לידי 'כיכר השבת', הודיעו לו בצורה יבשה כי ה'טסט' שנקבע עבורו כדי לקבל רישיון נהיגה, ייערך בתאריך ה-11 באוגוסט. עיון קל בלוח השנה מעלה, כי מדובר בעיצומו של צום תשעה באב.

בעקבות פניית 'כיכר' לאחראים במשרד, ממנה הם הבינו לראשונה את הבעייתיות בקביעת מבחן ליום שכזה, הגיעה ההתחייבות לשנות את התאריך.

אריה, אביו של הבחור, מספר ל'כיכר השבת': "בני קיבל הודעת טקסט על 'מבחן מעשי' שהוא אמור לעבור בעוד שלושה שבועות, בשעה 12:45, בדיוק בשעת חצות היום של הצום".

ההודעה שנשלחה (באדיבות המצלם)

"נדהמנו, כל המשפחה", מוסיף האב: "מאיפה מגיע חוסר ההתחשבות וההבנה ליום שרוב עם ישראל צמים בו או לפחות מכבדים אותו? למה בכלל צריך לערוך טסטים ביום כזה? כעת, לאחר שהוא חיכה למבחן זה זמן רב, הוא ייאלץ להמתין עוד לטסט המיוחל - שנדחה".

'כיכר השבת', שפנה למשרד התחבורה ודרש הסברים על המחדל, קיבל את ההבהרה הבאה: "כל מי שקיבל זימון לטסט ביום תשעה באב, יכול לבקש מבית הספר להחליף את התאריך ביום אחר. כיום, לאחר הרפורמה בטסטים, הם גם לא יצטרכו לחכות הרבה זמן עד שייקבע להם מועד חדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר