בניגוד לחבריו

פרסום ראשון: ראש העיר מ'דגל התורה' הצביע בעד 'הפלג'

מהלך מבריק או פחדנות? חברי המועצה במודיעין עילית חלוקים בדעתם על התנהלותו של ראש העיר גוטרמן, איש 'דגל' באופן רשמי, שלא נקם בנציגי 'הפלג' - אלא להיפך (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ישיבת מועצה במודיעין עילית. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: קרב על הקצאה לבית הכנסת של 'הפלג' במודיעין עילית, הוביל למחלוקת חריפה בתוך סיעת 'דגל התורה' המקומית. ראש העיר, הליטאי, יעקב גוטרמן, הוביל את המהלך בעד אישור ההקצאה.

הבקשה שנידונה עסקה בהקצאה עבור בית הכנסת של יוצאי ישיבת 'גרודנא-אשדוד', המשויכת ל'פלג', והיא עלתה על שולחנם של חברי הנהלת העיר מודיעין עילית במהלך ישיבה אמש (שני) בה הצביעו חברי המועצה על שורת הקצאות לכלל המגזרים; חסידים, ספרדים וכאמור 'הפלג'.

לאורך כל ההצבעות, נציגי 'הפלג' שמוליק אלישיב ואברהם הכט הרימו את ידם נגד ההקצאות לכל שאר הקבוצות, וכשהגיעה שעתה של ההצבעה על ההקצאה עבורם, החלה הדרמה.

ראש העיר יעקב גוטרמן החליט להצביע בעד 'הפלג', כמו הנציגים של אגודת ישראל וש"ס, בעוד מרבית חבריו לסיעת 'דגל התורה' הרימו ידם נגד. לגוטרמן הצטרפו בהצבעתו שו רק שניים מחבריו הליטאים, מרדכי גולדברג ואליהו אוחיון.

רשימת ההקצאות, בהן לגרודנא-אשדוד ('שער התורה')

חבר מועצה מ'דגל התורה', החושש לדבר בשמו, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "גוטרמן התנהל מתוך פחדנות. לאורך כל הישיבה הוא חוטף מאנשי 'הפלג', ואז - ברגע האמת - הוא מחבק אותם?! זו לא התנהגות שמכבדת אותו".

במקביל, דווקא בצד החסידי צידדו בעד התנהלותו של גוטרמן: "הוא עשה מהלך פוליטי מבריק", אומר ל'כיכר השבת' חבר מועצה מ'אגודה'. "במקום להתקוטט עם 'הפלג' על הקצאה נידחת, הוא קנה את השקט שלהם לארבע השנים הקרובות, הוא לא הצביע בעדם מתוך אהבה, אלא כמהלך פוליטי מבריק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר