"נושא באחריות"

אהוד ברק התנצל בפני הערבים; בליכוד תקפו

ראש הממשלה לשעבר הביע התנצלות על דיכוי המרי האזרחי של ערביי ישראל באוקטובר 2000, לאחר דרישת ח"כ פריג' ממרצ • הליכוד: התנצלות פתטית שלא משכנעת איש (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Gili Yaari/Flash90)

ברקע הניסיון לייצר חיבור בין מפלגת ישראל דמוקרטית של אהוד ברק לבין מפלגת מרצ, התנצל היום (שלישי) ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק על אירועי אוקטובר 2000.

בראיון לכאן רשת ב' אמר ברק: "אני באמת נושא באחריות לכל מה שהתרחש בתקופת כהונתי כראש ממשלה, בהם גם אירועי אוקטובר".

"אין מקום בשום מצב למפגינים שנהרגים מאש כוחות הביטחון של המדינה שלהם. התנצלתי גם בעבר. אני מביע צער והתנצלות בפני המשפחות ובפני החברה".

אהוד ברק הוסיף, "אסור היה שדברים כאלה יקרו, לא אז, ולא היום. אני לא מסיר את עצמי מאחריות ואני יכול להיות זה שיביא לפתרון".

דבריו של ברק, באו כתגובה לטור שפרסם הבוקר בעיתון הארץ ח"כ עיסאווי פריג' ממפלגת מרצ, עם דרישה מאהוד ברק להתנצל על דיכוי המרי האזרחי של ערביי ישראל.

בתגובה להתנצלות אמר פריג': "המילים שלו היום הן התחלה חשובה. אני מכפר קאסם, קרובי משפחה שלי הלכו ב-56'. את דברי ברק היום הייתי אמור לשמוע לפני 19 שנה. אבל זו פתיחת דלת. יש מקום לדיבור. בתחילת הדרך ראיתי את החבירה לברק כטעות, אבל ברגע שעמיר פרץ סגר את הדלת, אנחנו מתוך אחריות מחויבים לבחון כל דבר עד הרגע האחרון".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "ההתנצלות הפתטית של ברק, שלא משכנעת איש, נועדה רק למטרה אחת: לאפשר את חיבורו למרצ. אנחנו עדיין מחכים להתנצלות של אהוד ברק על כך שהיה ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל, שברח מלבנון, הפקיר למוות את לוחם צה"ל, לא עשה דבר מול הלינץ' ברמאללה, הוביל לאינתיפאדה ועוד קיבל 2.3 מיליון דולר מקרן וקסנר שניהל חברו המורשע ג'פרי אפשטיין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר