בעקבות המרד

ביקורת נוספת בישיבת 'עטרת ישראל' - נכשלה

בצל המתיחות הפנימית בישיבת 'עטרת ישראל', פקחי משרד החינוך הגיעו הבוקר לביקורת בהיכל הישיבה, אך לא מעט מתלמידי הישיבה נעדרו במכוון, והביקורת - נכשלה (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בתמוז תשע"ט | 24.07.19
היכל הישיבה. ארכיון (צילום: פלאש 90)

בצל המתיחות הפנימית בישיבת 'עטרת ישראל', פקחי משרד החינוך הגיעו בשעה האחרונה (רביעי) לביקורת בהיכל הישיבה, זאת לאחר שלפני כשבועיים הישיבה לא עברה את הביקורת בשל המרד הפנימי שמתחולל בישיב, אך גם בביקורת הזו - הישיבה נכשלה.

בהודעה קולית שנשלחה לתלמידי הישיבה נאמר כי "על כל הבחורים להתייצב מיידית לביקורת עם תעודת זהות".

הבחורים אף הוזהרו כי "בחור שלא יתייצב לביקורת לא יוכל להיכלל בשום מסגרת של הישיבה או שקשורה לישיבה. בנוסף, ייתכן שבחורים שלא יתייצבו יישלל מהם הזכות למעמד תורתו אומנותו למשך שנתיים בכל מסגרת שהיא".

כזכור, בביקורת שנערכה לפני כשבועיים, נכשלה הישיבה בבדיקה, זאת לאחר שלמעלה ממחצית הבחורים לא שהו בהיכל הישיבה, בכוונה.

לאחרונה, עם ההחלטה של הישיבה לעבור למודיעין עילית, החליטו גורמים בקרב הנהלת הישיבה להיפטר מכמאה בחורים הלומדים כיום בישיבה, כחלק מניסיון מיתוג מחדש כישיבה פחות מודרנית ויותר 'קרית-ספר'ית'.

הבחורים, ששמעו על המהלך, הקימו קול זעקה ופתחו בהחתמה על עצומה נגדו, תוך שאיימו על הנהלת הישיבה שלא יבואו ל'ביקורת' הבאה והגורלית שעורך משרד החינוך.

אלא שלמרות האיומים של הבחורים, לא מעט בחורים נעדרו במופגן מהיכל הישיבה ולא השתתפו בביקורת ובכך גרמו להכשלת הישיבה, בביקורת החוזרת שנערכה.

ב'כיכר השבת' דווח כי בהנהלת הישיבה רואים בטענות הבחורים משום כפיות טובה, וחשים שהם מנצלים בציניות את הקשיים עמם מתמודדת הישיבה לשם "מרד חברתי" נגדה. בכירים בהנהלת "עטרת ישראל" אומרים ל'כיכר השבת', כי לישיבה עומדת הזכות להגן על שמה הטוב באמצעות סינון של תלמידים אשר מסרבים ללכת בתלם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר