"עם מצקת ונעליים"

הורים מישוב חרדי הודו בהתעללות קשה בילדיהם

מטאטא, מצקת, נעליים ואפילו סכין - כל אלו היוו אמצעי ענישה במשפחה חרדית, של הורים כלפי ילדיהם, בעת שאלו התנהגו לדעתם בצורה שלילית. אתמול ההורים הודו - והואשמו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פרקליטות המדינה הגישה אתמול (רביעי) לבית המשפט כתב אישום חמור נגד הורים מישוב חרדי, בגין מסכת אלימות קשה שהפעילו נגד ילדיהם.

האב והאם נעצרו לפני כחודש וחצי, לאחר שכמה מילדיהם התלוננו עליהם ומסרו עדות במשטרה.

לאחר שמעצרם הוארך מספר פעמים, הודו ההורים במעשים המדוברים, במסגרת עסקת טיעון בה הוסרו כמה מסעיפי העבירות החמורות יותר שהיו אמורים להופיע בכתב האישום.

כפי שמתארת שמרית וולף מפרקליטות מחוז ירושלים, במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, החל משנת 2010 לערך, תקפה האם את ילדיה בכל חלקי גופם, כאשר אלו לא נענו לדרישותיה לבצע את מטלות הבית, בידיה, באמצעות מטאטא ומצקת, בסכין ועל ידי זריקת נעליים. כתוצאה מכך, נגרמו לילדים חבלות של ממש.

האב נכח בבית בחלק מהמקרים, וכן ידע על מעשיה של אשתו, אך לא עשה דבר על מנת למנעם או למנוע את הישנותם.

מעבר לכך, האב נהג להכותם בעצמו, בידיו, ובאחד מהמקרים הוא ואשתו זרקו נעליים לעבר אחת מילדיהם, זאת לאחר שהתקבלה תלונה ממורתה כי היא אינה לומדת.

במקרה נוסף, כשגילה האב שילדיו רבים, הוא בעט ברגליה של בתו. כך הוא נהג גם כשאחת הילדות איחרה להגיע לביתה, אז הוא אף החרים ממנה את הטלפון שלה. באירוע אחר הוא דחף את ראשה של בתו על הקיר.

כתב האישום, בעובדותיו כאמור הודו ההורים, מפרט מקרים קשים נוספים, אך בשל תיאורם המחריד הם לא ידווחו כאן כפי שהם.

לאחר שכתב האישום מסיים לגולל את מסכת ההתעללות של ההורים בילדיהם, שחלקם ילדיו רק של האב מנישואיו הקודמים, מציינת הפרקליטות כהרגלה, כי הם הודו באישומים - בידיעה שעלול להיות מושת עליהם עונש של מאסר בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר