החלוקה שמסעירה את בית שמש: רמה ה' לחילונים, רמה ד' לחרדים

סערה התפתחה ביממה האחרונה סביב החלטת עיריית בית שמש לשמר את שכונת נווה שמיר לחילונים, ואילו את רמה ד' רק למגזר החרדי. בעירייה טוענים הרבנים מסכימים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סערה התפתחה ביממה האחרונה סביב החלטת עיריית בית שמש לשמר את שכונת נווה שמיר לציבור החילוני, ואילו את רמה ד' רק למגזר החרדי.

כזכור, חילונים וחרדים זכו בהגרלת דירות של מחיר למשתכן בשתי השכונות הללו באופן מעורב, כעת מנסות הרשויות להפנות את הזוכים החילונים לנווה שמיר, ואת הזוכים החרדים לרמה ד'.

לפני כשנתיים התקיימה הגרלה של המחיר למשתכן במסגרתה זכה חלק מהציבור החרדי בדירות בשכונת "נווה שמיר", כאשר רמה ד' מיועדת למגזר החרדי ונווה שמיר מיועדת למגזר הכללי.

אך בהחלטה שיצאה ביממה האחרונה מעיריית בית שמש סוכם, כי זוכים מהמגזר החרדי אשר זכו במחיר למשתכן בדירה בנווה שמיר יוכלו להמיר את זכייתם להגרלה הקרובה של המחיר למשתכן בשכונה ד' וישובצו אוטומטית להיות במקומות הראשונים בהגרלה של המחיר למשתכן ובכך יזכו לבחור ראשונים את הקומה והמיקום של הדירה ולשדרג את זכייתם.

לאחר הביקורת שנמתחה על כך שמיעדים את רמת בית שמש ה' רק למגזר הכללי, שיגר חבר מועצת העיר ומחזיק תיק תכנון ובניה שמעון גולדברג מכתב לרבני העיר בית שמש, גולדברג מגן על ההחלטה של עיריית בית שמש לעשות הצרחה, כך שרמה ד' תישמר לחרדים ורמה ה' לציבור הכללי.

לטענת גולדברג ההחלטה התקבלה בעבר וזכתה לברכתם של גדולי ישראל. "ראש העיר הקודם הרב משה אבוטבול הבטיח את רמה ה' נווה שמיר לחילונים במסגרת הסכם הגג ובמסגרת ההסכם קואליציוני עם הליכוד, וזאת בברכתם של מאורי הדור, מר"ן הרב עובדיה יוסף זצ"ל מרן הרב שטיינמן זצ"ל זיע"א, ויבדל לחיים ארוכים כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א חבר מועצג"ת", כתב גולדברג.

עוד כתב: "הרב אבוטבול נתן בה שמות הרחובות ואת שמה החילוני "נווה שמיר", ואף במכתב לרוכשים ביקש מהרוכשים לוותר על זכייתם".

"כנבחרי ציבור שומה עלינו החובה לעמוד מאחורי הבטחותינו, כפי שאנו מצפים כי צביון שכונת רמה ד' תישמר לחרדים, כך גם עלינו לשמור ולעשות ככל שלאל ידינו כי רמה ה' תהייה לציבור הכללי".

"המהלך המוצע אינו בכפיה, מאפשר מעבר בין פרויקטים ללא הפסד הזכיה, משפר את מיקומי הזוכים ואף מאפשר לחסוך כמאה אש"ח, העמידה במילה שלנו יאפשר לנו להמשיך בפיתוחה ושגשוגה של בית שמש", סיים גולדברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר