"אקדמיה - ספרי מינות"

המשגיח במתקפה חריפה על האקדמיה: 'הורגים את כולם'

המשגיח רבי דן סגל כינה את המאבק ביציאה ללימודים באקדמיה, "מלחמת העולם האחרונה לעקור את הכל", ואמר כי "היצר בא עם כל מיני לשון רכה, בחיבה. הוא הורג את כולם במיתת חיבה" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המשגיח רבי דן סגל (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

לא פעם נשמעו התבטאויות חריפות של גדולי ישראל נגד הלימודים באקדמיה. כעת יוצא המשגיח, הגה"צ רבי דן סגל למתקפה חריפה נגד ההליכה של בנות סמינר ללמוד באקדמיה: "יותר גרוע מלומר דברי כפירה" התבטא המשגיח.

בכינוס פנימי פירט המשגיח את הסכנות באקדמיה, "זה ברור שאם הולכים לאקדמיה אפילו אם לא ידברו כפירה, הכלל הוא שאין אדם מדבר אלא מהרהורי ליבו. זה שהוא רחוק מתורה ויראת שמים, הוא רואה את הכל ממבט שלו שזה הפך התורה, הסכנה היא עוד יותר מלהגיד דברי כפירה".

עוד הוסיף והתבטא: "אני מדבר דברים לכאורה שלא נוגעים ישיר לאמונה, אין לי פה ביקורת על זה. כל מה שהוא אומר ומטיף באקדמיה, זה היפך דעת התורה. הוא באקדמיה יש לו מבט אחר על הכל".

לדברי המשגיח, ההליכה לאקדמיה זה "ספרי מינות. פשוט הוא שהסכנה היא חוץ מכך שעין רואה ולב חומד, נהיה לאדם זיקה זה סכנה גדולה. לא מדברים פה על מותרות מדברים פה על עיקרי היהדות".

"אלא מאי?" תהה המשגיח: "צריכים פרנסה? עד כאן חובת ההשתדלות שלנו. ואדרבה, כל אלה שישמרו על הגדרים, רק הם יצליחו. היום זה מלחמת העולם האחרונה לעקור את הכל. לכן היצר בא עם כל מיני לשון רכה, בחיבה. הוא הורג את כולם במיתת חיבה".

ר' דן שיבח את נשות ישראל: "האימהות בישראל שהם המעמידות את הדורות מבחינת כל הרגש מבחינה רגשית. האבות הם יותר מצד השכל, האימא היא אם כל חי, ולכן ההרגשים של האמא צריכים להיות טהורים".

"הכושים כל הניגונים שלהם הם ג'ז פראי, הם לא מסוגלים שיהיה להם איזה ניגון עדין הכל פראי. זה המהות שלהם אפילו זה איך שמנגנים גם מונח שם".

בסיום דבריו אמר, "אם יש לאם יהודייה יניקה ממקומות זרים או מהשפעת זרים. לא מדברים פה על מותרות מדברים פה על נפשם של ישראל. צריך להתחזק שהיניקה שלנו שתהיה רק ממקומות הקדושה והטהרה, שלא נפגם חלילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר