בניגוד לכללים

המייל לח"כים: יעקבי התערב במו"מ הקואליציוני

בניגוד לכללי המנהל התקין, עו"ד שמעון יעקבי - היועמ"ש של בתי הדין הרבניים, התערב לכאורה במו"מ הקואליציוני, כך עולה מהודעה מייל ששלח לחברי כנסת ולדוד עמר (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
עו"ד שמעון יעקבי (צילום: כיכר השבת)

בניגוד לכללי המנהל התקין, עו"ד שמעון יעקבי - היועמ"ש של בתי הדין הרבניים, התערב לכאורה במו"מ הקואליציוני שהתקיים ערב פיזור הכנסת ה-21, כך עולה מהודעה מייל ששלח לחברי כנסת ולדוד עמר ונחשך הבוקר (שלישי) ב'ידיעות אחרונות'.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', בניגוד לכללי המינהל התקין, ניסחו גורמים בהנהלת בתי הדין הרבניים מסמך דרישות עבור המפלגות החרדיות. אחד מאותם גורמים היה היועץ המשפטי של בתי הדין הרבניים, הרב שמעון יעקבי.

במסמך ששלח יעקבי לח"כים חרדים ודתיים ולבכיר ש"ס דוד עמר, ופורסם הבוקר בעיתון, מפורטות שורה של דרישות לקראת המו"מ הקואליציוני.

המסמך שחשף עמיחי אתאלי ב'ידיעות אחרונות'

בהודעת המייל ששלח לפוליטיקאים, מציע יעקבי לחוקק חוק שיקבע כי "לבתי הדין הרבניים תינתן סמכות שיפוט לדון בענייני ממונות על פי דין תורה, כשהצדדים הנוגעים בדבר הסכימו על כך".

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמ־סר בתגובה ל'ידיעות': "עו"ד הרב יעקבי לא היה מעורב במו"מ הקואליציוני. הוא לא הנחה ואינו מנחה חברי כנסת. מסמך על אודות צורכי חקיקה ותקציב הדרושים לבתי הדין הרבניים נשלח אל מנהל בתי הדין הרבניים ומנכ"ל המשרד לשירותי דת, וזאת בין היתר כהמשך לעבודת ועדה ממשלתית שעסקה בהשוואת תנאי בתי הדין לבתי המשפט. גם נשיא בית הדין הרבני הגדול עסק בנושא. העתק מן המ־ סמך קיבלו אנשים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר