קרב גרסאות

גרינברג עשק את הקצאות החרדים? "נתונים שקריים ומופרכים"

יהדות התורה בעיר פתח תקווה מציגה גרסה אחת, אך ראש העיר רמי גרינברג טוען כי העובדות אחרות לגמרי: האם נגזלו הקצאות שהיו שייכות לציבור החרדי? 'כיכר' עושה סדר (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Roy Alima/Flash90)

קרב גרסאות מתחולל בין יהדות התורה בפתח תקווה לראש העיר רמי גרינברג באשר להקצאות, שלטענת יהדות התורה "נגזלו" מהציבור החרדי בעיר, בעוד ראש העיר רמי גרינברג מציג עובדות שונות לחלוטין.

מדובר בשורת הקצאות שניתנו בקדנציה הקודמת למוסדות חינוך חרדיים המזוהים עם 'דגל התורה', ההקצאות בוטלו והוגבלו לשנה אחת - בתמיכת תנועת ש"ס בישיבת מועצה שנערכה השבוע.

השבוע (ראשון) נערכה ישיבת מועצה סוערת במיוחד, בשיאה הצביעו הנציגים, כאמור, על הגבלת השנים בהקצאות שניתנו לשלושה מוסדות חרדיים, למרות שההקצאות הללו כבר אושרו בקדנציה הקודמת במועצת העיר, כחוק.

אלא שבהודעה שהוציאה בשעה האחרונה (שלישי) לשכת ראש העיר הם מפריחים את הטענות שנשמעו וטוענים כי מדובר ב"נתונים מופרכים ושקריים שמופצים על ידי עסקני יהדות התורה".

'כיכר השבת' עושה סדר ומגיש את גרסאות הצדדים. לטענת 'יהדות התורה' החלה בנייה והקצאה לרשת הגנים של 'אגודת ישראל' בתקופת ראש העיר הקודם איציק ברוורמן. לדבריהם ההליך היה כנהוג בעירייה מזה עשרות שנים שהקצאות למבני גני ילדים הינם לתקופה של חמש שנים. כעת, אומרים ב'יהדות התורה', קיצץ גרינברג את ההקצאה לשנה אחת בלבד.

בעירייה טוענים מנגד כי לרשת הגנים של אגו"י - מעולם לא הוקצה שטח. נהפוך הוא, רשת הגנים קיבלה לראשונה ביוזמת ראש העיר רמי גרינברג, הקצאה ומבנה לחמש גנים חדשים. "אין שחר לכל שמועה אחרת בנושא". אומרים בלשכתו של גרינברג.

הקצאה נוספת שהובילה לעימות בין הצדדים, היא עבור תלמוד תורה "דרך ישרים". ביהדות התורה טוענים כי משרד החינוך תקצב את עלות רוב הבנייה בתקופת ראש העיר הקודם. כאשר הליך ההקצאה החל בתקופת ברורמן לתקופה של עשר שנים, כאשר בא גרינברג וקיצץ לשנה אחת בלבד..

בעירייה טוענים לעומת זאת כי נבנה עבור המוסד בנין חדש מכספי משרד החינוך ועיריית פתח תקווה, המבנה מכיל 18 כיתות לימוד, בזמן שכמות התלמידים במוסד לא זקוקה בשלב זה לכל כיתות הלימוד, וכדי לנצל את המשאב הציבורי שנבנה מכספי הציבור, החליט גרינברג לעשות שימושים נוספים עבור ילדי הציבור הליטאי בכיתות הריקות, עד שיווצר צורך בכיתות הללו לשימוש הת"ת. לכן, היות וחלוקת הכיתות תיבדק מידי שנה, לטובת המוסד, הורה ראש העיר לקבוע את ההקצאה עבור שנת לימודים אחת.

הקצאה נוספת שעוררה קרב בין יהדות התורה לגרינברג, היא עבור מעון יום חרדי. לדברי גרינברג, "מדובר בהליך הקצאה שמקורו בשחיתות פוליטית מובהקת. ראש העיר החליט לבדוק לעומק את תהליך ההקצאה והבניה, וכדי שהליך הבדיקה לא יפריע לפעילות השוטפת של המעון, והציבור יוכל להנות משירותי המעון, החליט ראש העיר להעניק הקצאה לשנה נוספת עבור פעילות המעון, ועד לסיום הליך הבדיקה", אמרו בלשכת גרינברג.

ביהדות התורה טענו לעומת זאת כי "הליך הקצאה עובר דרך חברי וועדת הקצאות שהינה וועדה שחבריה הינם עובדי הרשות, עובדים מקצועיים בלבד.כל ניסיון להטיל דופי בעבודת חברי הוועדה יחזור כבומרנג על כל ההקצאות של כל מוסדות החינוך ובתי הכנסת כולל אלו של מעיין החינוך התורני".

"נציין", אמרו ביהדות התורה "שטענה זו לא הייתה בקדנציה הקודמת עת חברי סיעת ש"ס וראש העיר הנוכחי מר רמי גרינברג הצביעו בעד הקצאה, והיא עברה במועצת העיר פה אחד".

מסיעת ש"ס לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר