"יש ניסיונות; אין אדישות"

הגר"ד כהן חשף: הדאגה של גדולי ישראל לנשים החרדיות

במשא מיוחד בפני מורות חרדיות, הרחיב הגאון רבי דוד כהן בדבריו אודות הסכנות שיש לנשים חרדיות, הדאגה של גדולי ישראל לפרנסה עבורן, והסביר כי "צניעות זה לא להשפיל, זה לרומם" (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגאון רבי דוד כהן (צילום: פלאש 90)

חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת חברון, הגאון רבי דוד כהן, התבטא בחריפות נגד הפתיחות החרדית, אי ההסתפקות במועט והלימודים באקדמיה ואמר כי מדובר ב"רדיפה של קריירה וסכנה למורשת בית יעקב".

בכינוס פנימי שנערך למורות, אמר ראש הישיבה כי "מה שקרה בשנים האחרונות התחילה הזליגה של ציבור של בנות שהלכו לאקדמיה, בשורש הדברים דיברו על דברים של מצוקה וקשיים בפרנסה לאברכים, רק רצו להעביר אפשרות לחיים קלים ונוחים מבחינה כלכלית - אבל הם שכחו את החלק שבשביל חיים של תורה צריך להישאר בן תורה ובת תורה, מה שגדולי ישראל ראו, זה את הקרירות שגורם הניתוק לבית יעקב, אותן מכללות שבהן התקררו".

"זה בא לידי ביטוי בסגנן הלבוש, במחשבה ובהשקפה, ברדיפה של הקריירה וכל החיבור עם עולם שכל כך רחוק מעולמה של תורה, יוצר ניתוק מעולם התורה", הוסיף הגר"ד כהן, "גדולי ישראל ראו שיש סכנה למורשת של בית יעקב, ואסרו את האקדמיה. הבנות שהלכו למקומות הללו הגיעו למצב של פריקת עול מוחלטת".

הגר"ד הוסיף לפרוש את משנתם של גדולי התורה ואמר כי "אנחנו חיים בתקופה של הרבה שפע, הרבה עולם הזה. התרגלו למעמד חיים מאוד גבוה. זה גורם לאנשים לחפש את החינוך לא דרך בית יעקב. אם אנחנו לא נחדד את המושגים של הסתפקות במועט וניגרר אחרי תרבות הרחוב של מסעדות, חופשים ובילויים, בשביל לשמור את החיים האלה זה רק בדרך ההסתפקות במועט וחיי התורה.

"יש לנו ניסיונות קשים, גדו"י הפכו את העולם בנושא של הפרנסה, אין אדישות בנושא הזה. ראש הישיבה הגרמ"ה הירש מסר את נפשו והשקיע בלמצוא עוד מקומות שיהיה אפשרות להרחיב את מעגל הפרנסה בדרך של בית יעקב".

חבר המועצת הוסיף וגילה כי "גם במשא ומתן הקואליציוני ניסו להקל על הפרנסה של נשים חרדיות אך הכל התרסק אחר כך".

"מדברים על תקנון הלכתי של בית יעקב", הוסיף ראש הישיבה, "זה בא ואומר שאפשר קצת לקצר וקצת אחרת על פי ההלכה. הנושא של צניעות בבית יעקב זה לא רק נושא הלכתי, כמו שבן תורה יש לו צורה איך הוא נראה ואיך הוא מתנהג, כך בת ישראל כשרה יש לה צורה, משבצות זהב לבושה, כל כבודה בת מלך פנימה.

"יש כאלו שלוקחות את זה כביכול שבאים לכפות אותן ולהגביל אותן, ההסברה צריכה להיות בנוסח הזה – צניעות זה לא להשפיל, זה לרומם את בת ישראל, תפקידנו להחדיר בבנות מושגים".

בסיום דבריו תקף ראש הישיבה את ההחזקה במכשירים שאינם כשרים: "כמה כואב הלב לבוא ולראות שגם בנות שגמרו את בית יעקב והמשיכו הלאה רואים אותם לפעמים עם אייפונים וסמארטפונים ומכשירים לא כשרים ותומך כשר. צריך לתת להם את הכלים להמשיך בחייהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר