תיעוד מירדן

ביום פטירתו: ספר התורה הוברח ל'אהרן הכהן' בתיק אוכל

בקבר המיוחס לאהרן הכהן לא היה במשך עשרות שנים ספר תורה, עקב התעקשות שלטונות ירדן. היום, תאריך פטירתו, הוכנס לשם ס"ת בחשאי, בעידודו של המקובל הרב קוק (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ספר התורה שהוברח (צילום: באדיבות המצלם)

היסטוריה: קבוצה מתלמידיו של המקובל רבי דב קוק מטבריה, הצליחה להבריח ספר תורה לקבר אהרן הכהן בירדן, לאחר עשרות שנים שלמקום לא הותרה כניסת חפצי קודש. הקבוצה עלתה לקבר אהרן הכהן, שיום פטירתו הוא היום (חמישי), ערב ראש חודש אב.

שנים רבות ישנם רבים שנוסעים ל'ג'בל הארון' בירדן, שם לפי אחת המסורות נמצא קברו של אהרן הכהן. הנוסעים עוברים נסיעה קשה, מתישה ומורכבת, הכוללת שעתיים טיפוס על הר תלול ולאחר מכן נסיעה על חמור - עד למקום הקבר.

מכיוון ששלטונות ירדן מערימים קשיים להכניס חפצי דת למדינה, למתפללים הרבים בקבר לא היתה עד כה אפשרות לקרוא כלל בספר תורה, ולכן היו רבים שנמנעו מלבוא למקום, כדי לא להפסיד קריאת תורה.

אלא שהמקובל רבי דב קוק, שרבים מתלמידיו חפצו לנסוע לקבר, אך חששו שיפסידו את הקריאה בתורה - מכיוון שהשנה ה'יארצייט' חל ביום חמישי - לא אמר נואש: הוא נתן לתלמידיו את ספר התורה הפרטי שלו, כדי שיקחו אותו לירדן.

כדי שהשלטונות לא יחבינו בספר התורה, נאלצו התלמידים הנחושים להחביא אותו בתוך תיק אוכל, וכך הצליחו בסופו של דבר להכניס את ספר התורה הקטן.

בתיעוד, שהגיע לידי 'כיכר השבת', נראית ההתרגשות הגדולה שאחזה בציבור עת קראו בספר התורה המוברח, ותפילת ה'מי שבירך' שערכו התלמידים לרבם הגר"ד קוק.

הרב קוק מדבר על אהרן הכהן, באדיבות המצלם

בסרטון נוסף נראה הרב קוק רבות בדבריו היום בבית מדרשו שבטבריה, אודות גדולתו של אהרן הכהן, מאבות האומה.

בתוך דבריו, סיפר המקובל על לבטיו, אם להוציא את ספר התורה לציון אהרן הכהן, כשלבסוף החליט כאמור לתת אותו, וכך לאפשר קריאת התורה סמוך לציון, לראשונה מזה עשרות שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר