המאבקים בפ"ת

גפני: "בוסו מדליק אש שקרית"; ש"ס: "נגמלנו מהפטרונות"

ח"כ משה גפני, יו"ר 'דגל התורה' יוצא בראיון למתקפה פומבית ואישית נגד מפלגת ש"ס בפתח תקווה והעומד בראשה אוריאל בוסו. בש"ס תוקפים בחזרה: 'המומים ומזועזעים, נחצו קווים אדומים' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן, מרים אלסטר, פלאש 90)

היחס הלבבי בין 'דגל התורה' לש"ס שהיה כאן במערכת בחירות מקומית, נראה כי חלף עבר לו. באופן חריג יוצא ח"כ משה גפני, יו"ר 'דגל התורה' למתקפה פומבית ואישית נגד מפלגת ש"ס בפתח תקווה והעומד בראשה אוריאל בוסו. הבוקר הזה נראה כי המאבק של פתח תקווה לא נשאר בפתח תקווה.

קוראי 'כיכר השבת' ערים למעקב המערכת האחר המלחמה הפוליטית בין ש"ס ל'דגל התורה' שהפכה באחרונה לאידיאולוגית בקרב על חילולי השבת, אפליה במוסדות, והקצאות שנעשקות מהמגזר החרדי.

"הסיפור של פתח תקווה מזכיר לי מאד את מה שקרה בחיפה ואין לי ספק שסופו של רמי גרינברג יהיה בדיוק כמו של יונה יהב", אומר גפני לעיתונאי אריה זיסמן ב'יתד נאמן'.

"לצערי התקבצו סביבו כמה אנשים שמסיתים אותו לנהוג ב'הפרד ומשול' בתוך הציבור החרדי. זה בדיוק מה שהיה בחיפה, וכמו שאצלכם זה נגמר בהשלכתו של יהב מראשות העיר, כך יהיה סופו של גרינברג. ההבדל הוא שיהב כיהן כמה קדנציות, ואילו גרינברג ילך הביתה אחרי קדנציה אחת".

עיקר המחלוקת שהציתה את האש בין 'דגל התורה' לש"ס היא העובדה שמספר תלמידות לא התקבלו לסמינר 'הילדסהיימר'. בעוד בש"ס טענו כי התלמידות לא התקבלו על רקע עדתי, ב'דגל התורה' טענו כי הרקע הוא חינוכי ומקצועי.

במהלך הראיון מתרעם גפני על מי שמטיח האשמות כאילו אי קבלת התלמידות נובעת מאפליה עדתית. "זה שקר בעליל. אפשר לראות זאת על פי הרכב התלמידות. מעולם לא הייתה שם טענה כזו וכל פתח תקוואי מכיר את הנתונים מקרוב. אפילו אנשי ש"ס המקומיים יודעים זאת. בנותיהם הרי לומדות שם".

"אני רוצה לשאול אותך", ממשיך גפני, "אם יש אפליה עדתית באותן מוסדות, מדוע הנציגים המקומיים וממלא מקום ראש העיריה, אוריאל בוסו בראשם, שולחים את בנוותיהם למוסד שבו קיימת כביכול אפליה עדתית. זה רק מראה שהכול שקר מוחלט".

עוד הוסיף גפני לתקוף: "יש בפתח תקווה גם מוסדות לתלמידות מבנות עדות המזרח. מוסדות מצוינים. אבל ממלא מקום ראש העירייה, בוסו, מעדיף לשלוח את ילדיו למוסדות אשכנזים וזה בסדר ולגיטימי. אין באמת שום אפליה עדתית בפתח תקווה. יעידו ומעידים על כך גם הורים מכל החוגים והעדות".

במילים חריפות הוסיף גפני לתקוף את נציג ש"ס אוריאל בוסו: "לצערי הנציג בוסו מנצל מחד את הנושא העדתי כדי לנגח את יהדות התורה על רקע פוליטי בכך שהוא מדליק אש שקרית מסוכנת לצרכי תעמולת בחירות. מאידך הוא מאפשר לעצמו לשלוח אל ילדיו למוסדות אשכנזים, והוא מנסה להסתיר זאת באמצעות הסתה עדתית, שלא תיסלח לו".

"אי אפשר להסית נגדנו באופן שקרי ובוטה, כאשר כולם יודעים שזה שקר מוחלט. מהסיבה הזו אני חוזר ואומר את הדברים בגלוי: סגן וממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה, הנציג בוסו מסית נגדנו באופן שקרי. תבדוק היכן לומדים ילדיו ותבין את הסיבה". דברי גפני.

בכירים ביהדות התורה טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הדברים של גפני עלולים להצית מחדש את האש בין המפלגה האשכנזית לאחותה הספרדית. לדבריהם פתח תקווה היא רק סמל. "כחלק מקמפיין הבחירות, בחרו במפלגת ש"ס לנפנף בסוגית האפליה בדיוק בערים בה היא לא קיימת כדוגמת חיפה ופתח תקווה".

אוריאל בוסו עצמו סירב להגיב לדברים.

בש"ס הגיבו ל'כיכר השבת': "הגיע הזמן שהרב גפני ילמד להפסיד בכבוד. דגל התורה שנאלצה מאילוצים פנימיים לתמוך במועמד לראשות העיר שהפסיד בפתח תקוה, מסרבת להכיר בהפסדה ותוקפת את שלוחא דרבנן יו"ר ש"ס בפתח תקוה הרב אוריאל בוסו הפועל בהנחייתם הברורה של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט״א. הגיע הזמן לכבד את גדולי ישראל מכל החוגים והעדות".

"תנועת ש״ס תמשיך לפעול למען ציבור בני התורה וגם למען מצביעי דגל התורה בפתח תקוה. הציבור הספרדי נגמל זה מכבר מהפטרונות הליטאית וצועד כבר עשרות שנים בדרך עצמאית לאורם של רבותינו חכמי הדור".

בסיעה המקומית אף תקפו בחריפות רבה פי כמה, "סיעת ש"ס בפתח תקווה המומה ומזועזעת מדברי הבלע והחוצפה שצוטטו הבוקר בשמו של יו"ר דגל התורה חה"כ גפני ביתד נאמן. לא יעלה על הדעת שיקום פוליטיקאי חרדי, וישתלח בגסות איומה שכזו בנציגי ציבור הפועלים על פי הוראותיו הישירות והברורות של מרן ראש הישיבה, נשיא מועצת חכמי התורה".

"ברור לנו שח"כ גפני טרם השלים עם העובדה שהציבור הספרדי לא עובד אצלו, לא חייב לו דבר ולא מתכוון לעשות זאת בתקופה הקרובה. אך איננו עוסקים כעת בהתנשאות האשכנזית המהולה בגזענות בלתי נסבלת - שמביאה אותו ואת נציגיו לפעול ולהגיב פעם אחר פעם אל מול צרכיו ורצונותיו של הציבור הספרדי - משל הייתה זו חבורה של נתינים הזקוקים לאישור מהם כדי לפצות פה ולבצע מהלכים, זה אינו הנושא הפעם. הבוקר נחצו קווים אדומים ומסוכנים".

"ישבנו נציגי הציבור החרדי הספרדי בפתח תקווה במעונו של גדול הדור - נשיא מועצת חכמי התורה, וקיבלנו את הוראתו הברורה להמשיך לפעול בכל הכוח בעד שיבוץ בנות ספרדיות בסמינרים, ומול ההוראה הברורה הזו קם לו פוליטיקאי 'חרדי', ומעז לתקוף אותנו שפעלנו מתוך גחמות אישיות ופוליטיות?!"

"מה המסר שלך ח"כ גפני, שמרן ראש הישיבה לא התכוון למה שאמר? שדעתו חלילה אינה צלולה? שחלילה וחס עבדנו על גדול הדור?! וכי יעלה על הדעת שנציג ציבור חרדי יפער פיו באופן חמור ומחוצף כל כך רק בגלל הדאגה לנציגיו המוניציפאליים שלא השכילו להתנהל נכון פוליטית מול כל גורמי הקואליציה הנוכחית?!"

"אם נציג ציבור ספרדי היה פוער כך את פיו נגד גדול הדור האשכנזי, והיה מערער חלילה על צלילות דעתו ומרמז על מעורבות בקבלת ההחלטות בביתו, זה היה עובר בשתיקה?! האם לא היה מצופה מההנהגה הספרדית להדיח את אותו בן בליעל?!"

"גפני הפך את כל נושא גדולי התורה לנושא מפלגתי ציני. לשיטתו, לא קיימים גדולי תורה אחרים מלבד אלו של מפלגתו. וביטאון דגל התורה שנותן לכך במה, משמש כלי לביזוי כבוד חכמים".

"אנו דורשים באופן שאינו משתמע לשני פנים, מח"כ גפני ומביטאון תנועת דגל התורה, לחזור בהם במהירות מדברי הבלע הקשים נגד גדול הדור, נשיא מועצת חכמי התורה. אנו מבהירים בזאת כי אם עד עתה התנהלנו בענייניות - קואליציונית וציבורית, אם לא תחזרו בכם ותמשיכו בביזוי החמור של גדולי התורה ודעת תורתם, ואם לא תסירו את ההתנשאות הגזענית מסדר היום, אנו נדע לפעול בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר