חלה, התאושש וקרס

'ברכפלד' המומה: המוהל הצעיר הרב יהודה יצחק אדלר ז"ל

האברך הרב יהודה יצחק רפאל אדלר, ששימש גם כמוהל אהוב, הסתלק לעולמו - כמה חודשים לאחר שהיה נדמה שהתאושש מהסרטן שתקף אותו בשנים האחרונות (דיין האמת)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
האברך הרב אדלר (צילום: באדיבות המצלם)

תושבי השכונה המומים: מבית החולים 'שיבא בתל השומר' הגיעה בשעה האחרונה (ראשון) הבשורה המרה על פטירתו של האברך הרב יהודה יצחק אדלר ז"ל, והוא בן 35 בלבד בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בבני ברק לאביו הרה"ג ר' קלמן אדלר מרבני ישיבת קהילות יעקב, למד בת"ת תשב"ר המפורסם ובשנות בחרותו למד בישיבות המובחרות בבני ברק וברמת גן. כשהגיע לפרקו, נישא לבת למשפחת פרסול מבני ברק ועבר להתגורר במודיעין עילית.

את מקום תפילתו קבע המנוח בבית הכנסת תורה ותפילה בשכונת אחוזת ברכפלד, ובימים הנוראים בבית הכנסת המרכזי "ישועת דוד" בשכונה.

אחד ממכריו מספר ל'כיכר השבת': "הוא היה נחשב כאחד האברכים המצוינים בברכפלד, ונודע גם כבעל מידות טובות וטוב לב נדיר, ובמיוחד בהתמדתו הרבה שהייתה נמשכת עד לשעות הקטנות של הלילה. כמה שנים לאחר חתונתו הוא נהיה מוהל ושמו יצא לפניו כאחד המוהלים הטובים בברכפלד".

לפני כשנתיים, חלה במחלת הסרטן ואף עבר כמה ניתוחים קשים ומסובכים, ושמו יהודה יצחק רפאל בן גיטל היה שגור לתפילה בפי כל תושבי מודיעין עילית ובבתי גדולי הדור.

לפני מספר חודשים, לאחר שנוסף לו השם רפאל כסגולה, היה נדמה כי הרב אדלר עלה על מסלול החלמה מהמחלה, ואף נראה מתהלך כאחד האדם, אלא שלאחרונה מצבו שוב הידרדר.

בשבועות האחרונים היה מאושפז ב'מעייני הישועה' בבני ברק, ובלילה האחרון הוא הועבר בבהילות לתל השומר בעקבות זיהום נדיר שגופו לא הצליח לעמוד בו.

ר' יהודה יצחק הוא נכדו של הגרמ"ש ברמן זצ"ל מראשי ישיבת פוניבז' ונין למרן הגרי"י קניבסקי זצוק"ל (הסטייפעלר).

בפטירתו הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים, הגדולה בהם בת 14. הלוויה תתקיים הערב בבני ברק, כשבהוראת דודו מרן הגר"ח קניבסקי היא תצא מעיר התורה והחסידות ישר לבית החיים פוניבז' ולא תעבור בבית המנוח שבמודיעין עילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר