האשמות הדדיות

בגלל תלונה ל"משטרה הציונית"? המחלוקת בסאטמר הוצתה מחדש

ניסיונות הפיוס בקהילת סאטמר בבני ברק עלו על שרטון, ומקורבי ראש הישיבה מאשימים בכך גורמים בהנהלת המוסדות במקום שלדבריהם "הגישו תלונה למשטרה של הציונים" (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
בית המדרש סאטמר בב"ב (צילום: Google Maps)

פחות מחודש ימים לאחר הסכם השלום אליו הגיעו הצדדים בחסידות סאטמר בבני ברק, 'מאמצי השלום' קרסו - כאשר שני הצדדים מאשימים האחד את השני בפיצוץ ההסכם, ולמחלוקת משורבבת גם תלונה שהוגשה לאחרונה למשטרה.

כזכור, המחלוקת במקום החלה לפני כשנתיים, בין אנשיו של האדמו"ר מהר"א לבין אנשיו של ראש ישיבת סאטמר בבני ברק הגאון רבי חיים צבי מייזליש, בנושא הפעלת המוסדות והנהגת הקהילה בעיר.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבועות האחרונים נדמה היה שהמחלוקת הגיעה לסיומה, זאת לאחר הכנס המיוחד שהתקיים באמצע חודש תמוז בבית הכנסת של הקהילה, בראשות שליחיו של האדמו"ר.

בכנס הוצגו סעיפי 'הסכם השלום', כאשר על פיהם היו אמורים למנות וועד מיוחד בו ייטלו חלק נציגים מטעם ההנהלה הקיימת ונציגים מטעם אנשי האדמו"ר - כשהאחרונים אמורים להיות כפופים לוועד נוסף שהוקם על ידי הרבי.

עוד נכתב בהסכם, כי חברי הוועד החדש - שאמורים להיות נקיים מניצני הסכסוך - יהיו אלו שידונו עם האדמו"ר בהחלטות השונות, על מנת לקדם את טובת קהילת סאטמר בבני ברק.

אלא שבשלב הזה, כך לפי ההאשמות של אנשי ראש הישיבה הרב מייזליש, החלו גורמים המתנגדים לו לבחוש ולהשפיע על מי שהיו אמורים להיות חלק מהוועד החדש, תוך כדי שהם מסרבים לשתף פעולה עם אנשי ראש הישיבה, מה שגרם לכך שהסיכומים על הקמת הוועד יירדו לטמיון.

אחד הפרסומים שהופצו לאחרונה (ללא קרדיט)

בנוסף - מאשימים אנשי הרב מייזליש - גורמים בהנהלת המוסדות בבני ברק "הגישו תלונה למשטרה של הציונים", כלשונם, נגד שניים מהאברכים בחשד שגנבו מצלמות אבטחה לפני כמה חודשים. פעולה זו, לדבריהם, הגבירה שוב את השנאה והאיבה בין הצדדים.

בצד השני טוענים מנגד, כי מלכתחילה אנשיו של הרב מייזליש הערימו קשיים על מאמצי השלום, כאשר הם חידשו את פעילות הקו הטלפוני העצמאי שלהם, בו "הם משמיעים דברי ארס כנגד האדמו"ר וחסידיו", כהגדרתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר