לא בחלו באמצעים

ה'אישום' מתאר: פעילי 'הפלג הירושלמי' הטרידו ילד בן 10

כתב האישום שהוגש נגד העסקנים הבכירים של 'הפלג' - בפרשת הסחיטה באיומים לטובת 'הפלס' - חושף את השיטה: 'קווי טשטוש' שמנעו זיהוי מטרידים, 27 חברות על המוקד וקורבן צעיר אחד (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הפשיטה המשטרתית על משרדי 'הפלס' (צילום: דוברות המשטרה)

עיון בכתב האישום שהוגש היום (שני) נגד בכירים ב'פלג', בפרשת ההטרדות והסחיטה באיומים נגד חברות שפרסמו בעיתון יתד נאמן ולא ב'הפלס', מגלה את השיטה המתוחכמת בה השתמשו הפעילים על מנת לטשטש את עקבותיהם, וחושף את הקו האדום שנחצה בפרשה: הטרדה של ילד בן 10 בלבד.

פרקליטות המדינה האשימה את נתי גרוסמן, הבעלים והעורך של 'הפלס', ואת שמוליק אלישיב המנכ"ל, בקשירת קשר יחד עם אברהם טריגר, כיצד לסחוט באיומים את החברות הגדולות במשק.

הרעיון: הטרדתם של בעלי החברות, באמצעים שונים ובכלל זה שיחות טלפון, מסרונים, דואר אלקטרוני והודעות פקס - לרבות בשעות שאינן שגרתיות.

על פי העובדות המפורטות בכתב האישום, כך פעלה השיטה: פעיל 'הפלג' אברהם טריגר הזמין קווי טלפון, אותם הפך ל"קו המאבק", בו דיווחו את מי יש להטריד, עם מי הגיעו להבנות ואין צורך להמשיך במסכת ההטרדות - וכל זאת, במקביל לעידוד המאזינים לקו לבצע את ההטרדות המתוארות.

יברוב, גרוסמן, אלישיב וטריגר (צילומים: יונתן זינדל/פלאש 90)

במקביל, הפעיל 'הפלג' חיים יברוב הקים קו בשם 'שירות פלוס', בו עודכנו מספרי הטלפון של אלו שהוחלט כי יש להטרידם.

בנוסף, הוא הפעיל - דרך מספרים אחרים - את "קווי הטשטוש": אלו תפקדו, כך שכל אימת שמתקשרים דרכם, נוספות ספרות למספר הטלפון של המתקשרים, במטרה להקשות על זיהויים ועל אפשרות חסימתם העתידית.

"כתוצאה ממסכת ההטרדות, נגרם למתלוננים נזק ישיר ועקיף בין לחייהם הפרטיים ובין לחייהם העסקיים. הם הפסיקו לענות לטלפונים באופן גורף, אחדים מהם הפסיקו לפרסם את מוצרי חברותיהם בעיתונות החרדית בכלל וכפועל יוצא מכך נפגעו רווחיהם", נקבע בכתב האישום.

בהמשך מפורט כיצד פגעו שמונת הנאשמים בחברות שונות, בהן מהגדולות במשק הישראלי, ובמשרדי הפרסום שלהן. לפי המפורט, חלק מהחברות אף עצרו בעקבות כך את הפרסום ביתד נאמן, אחרות הצליחו להגיע להבנות כספיות עם 'הפלס' - והיו גם שהמשיכו לסבול מהטרדות, עד להפסקת פעילות הקווים.

כך, לדוגמה, בכירים בחברת 'אסם' אוימו בין היתר בהודעה בנוסח הבא: "הננו להסב את תשומת לבכם כי פרסום שלכם בעיתון יתד נאמן, תוך החרמת עיתון הפלס, יביא לזעם גדול נגד חברתכם, ותיווצר מהומה גדולה, מה שיביא לכם כאב ראש ענק".

מנכ"ל חברת תנובה קיבל הודעות בוטות יותר: "חצוף ומושחת... רשע ומרושע... מושחת ובן בליעל". אברהם טריגר אף שלח הודעה אישית ליו"ר 'אגד' במלים הבאות: "רצחתם אנשים עם נהגים כושלים... תפסיקו לפגוע... אתם פשוט זבל... תמשיך לפרסם בעיתון 'יתד נאמן' ולרצוח אנשים".

צעירי 'הפלג' מקבלים את עורך 'הפלס' עם שחרורו ממעצר. ארכיון (באדיבות המצלם)

אך נראה כי מקרה ההטרדה החמור ביותר, לפחות על פי המתואר בכתב האישום, היה במאבק מול חברת קוקה קולה: לבד משיחות ההטרדה של בכירי החברה, התקשרו אברהם טריגר ומשה ברילמן, יחד עם פעילים נוספים ב'פלג', לטלפון הנייד של בנו בן העשר(!) של מנכ"ל קוקה קולה, זאת "בכוונה להביאו לגרום לאביו להיכנע לסחיטה ולפרסם בעיתון הפלס", לשון כתב האישום.

כזכור, מוקדם יותר היום, כשהפרקליטות אישרה רשמית את חשיפת 'כיכר השבת' על הגשת כתב האישום החמור בפרשה, מסרו גורמים ב'פלג' ומקורבים ל'הפלס' תגובה מפורטת וארוכה, שעיקרה: "כתב האישום ש'נתפר' נגד עיתון 'הפלס' נשען על כרעי תרנגולת, ומבטא עליית מדרגה בניסיונות הסדרתיים להשתיק קולו של עיתון בישראל". (התגובה המלאה - כאן).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר