מומחים: באיזה גיל ילד יכול לנסוע באוטובוס לבד?

לאפשר לילדכם לנסוע בתחבורה ציבורית לבד אולי נראה מרתיע, אבל הוא עשוי להיות מוכן יותר מכפי שאתם חושבים. בסופו של דבר, הבשלות והנכונות שלו הן אלו שיקבעו. הנה 4 דרכים לבדוק אותן (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כשאתם גרים באזור עירוני, כנראה שילדיכם לא יזדקקו לכם כדי להתנייד ממקום למקום, הם פשוט יצעדו ברגל. אבל, האם הם בוגרים מספיק כדי לנסוע באוטובוסים לבדם?

לאפשר לילדיכם לנסוע בתחבורה ציבורית לבד אולי נראה מרתיע, אבל הם עשויים להיות מוכנים יותר מכפי שאתם חושבים - במיוחד אם הם עברו את הגיל בו ילדים יכולים להישאר בבית לבד ואפילו לשמרטף על אחיהם הקטנים. הילדים שלכם עשויים להיות מבוגרים מספיק כדי לצאת לעולם לבד - אך גם רמה הבגרות חשובה.

"אחת המטרות העיקריות של ההורות היא ביסוס הכשירות והחוסן, אותם הילדים ישאו איתם בשנים שלאחר הלימודים", אומר ג'ון דאפי, פסיכולוג קליני משיקגו. "הייתי טוען שהורים כיום נוטים להיות די זהירים ובדרך כלל מחכים זמן רב יותר כדי לאפשר לילדים חירויות ותחומי אחריות שכאלה. ההצעה שלי תהיה להתחיל קצת יותר מוקדם מכפי שאתם חושבים".

האם יש מספר קסם? זה תלוי אם ילדכם נוסע אל יעד מסוים וממנו או סתם מסתובב בעיר. "אני חושבת שאם הוא מספיק בוגר בגיל 12 או 13, הוא בהחלט יכול לנסוע לבית הספר או לצאת לקניות, אבל הוא לא צריך לפנות למקומות לא מוכרים עדיין", אומרת ג'ניפר פאוול-לונדר, פסיכולוגית קלינית מווסטצ'סטר, ניו יורק.

"יש לכם גם מבחן רחוב מסוים כשאתם גדלים בעיר, מכיוון שסביר להניח שאתם משתמשים בתחבורה ציבורית כבר זמן מה, כך שאתם מכירים יותר את התחום". ובכל זאת, הבשלות והנכונות של ילדכם היא זו שתקבע, אז עקבו אחר הסעיפים הללו:

בצעו נסיעת ניסיון

אם ילדכם יתחיל לנסוע ברכבת לבית הספר ומחוצה לו, עליכם לוודא שהוא מכיר את הנסיעה ואת העצירות. "תרצו לבצע מספר נסיעות ניסוי (ויותר, אם אתם יודעים שהילד שלכם עשוי להיות חרד), כך שהוא יתרגל למסלול, לתרבות ולאווירה", אומר ד"ר דאפי. "תוך כדי שאתם עושים זאת, חשוב להראות שיש לכם ביטחון ביכולת שלו להתמודד עם דרך ההתניידות החדשה".

ברגע שאתם חושבים שלילדכם נוח עם הסיטואציה, אתם יכולים לנסוע יחדיו תוך כדי שתיקה, לאפשר לו לקחת את המושכות, כך שגם אתם וגם הוא יכולים להרגיש בטוחים שהוא יודע מה הוא עושה.

נסעו בקבוצות

יש בטיחות במספרים ולכן עדיף תמיד לנסוע בקבוצות - שני אנשים הם חובה, אך יותר, אם זה אפשרי. "לא רק שהוא יהיה בטוח יותר כשסכנה תצוץ, כאשר הוא נמצא עם עוד אנשים, יש יותר ילדים שיסעו עמו ברכבת או באוטובוס ויחלקו את תחושותיהם לגבי הכיוון שאליו צריך לפנות", אומרת ד"ר פאוול-לונדר.

ערכו תכנית גיבוי

כפי שיודע כל מי שנוסע בתחבורה ציבורית, היא לא תמיד אמינה. "חשוב שילדכם יהיה מספיק בוגר כדי להתמודד עם כל משבר או מכשול בלתי צפוי ולא יבהל ולא ידע מה לעשות אם הקו לא פועל, אם יש תקלה באוטובוס או אם מתרחשת תאונה", אומרת ד"ר פאוול-לונדר. "מראש, עליכם לעבור על כל תרחישי ה'מה-אם' ולנהל תכנית פעולה ברורה עם הילדים שלכם".

תנו לו טלפון סלולרי

אם ילדכם הולך לנווט בעולם הגדול והרע לבדו, תרצו לוודא שהוא מצויד בכלים הנכונים. טלפון סלולרי הוא חיוני.
"אני בעד לתת לילדים טלפון סלולרי מכיוון שבטיחות יכולה להיות בעיה בכל אחד מהאתגרים החדשים האלה", אומר ד"ר דאפי. "זה יספק לכם, כהורים, קצת הקלה, בידיעה שאתם יכולים להישאר בקשר כשהוא בחוץ בעולם לבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר