קידוש השם

צפו: האוהדים התאחדו בהפגנה למען השבת

אוהדים מקבוצות כדורגל שונות הגיעו היום להפגין מול משרדי מנהלת ליגת הכדורגל בטענה כי קיום משחקים בשבת פוגעת בזכויותיהם, ומונעת מהם להשתתף בהם בשל אמונתם (ארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: הכדורגל והשבת לכולם)

עשרות בני אדם הגיעו היום (רביעי) למשרדי מנהלת ליגת הכדורגל על מנת למחות על קיום משחקי כדורגל בעיצומה של השבת.

בכך, לטענת המוחים, נפגעות זכויותיהם של אוהדי הכדורגל שומרי השבת שאינם יכולים להגיע ולצפות במשחקים של הקבוצות האהודות עליהן.

המפגינים הגיעו כשהם לבושים בחולצות של קבוצות הכדורגל השונות אותן הם אוהדים, והחזיקו שלטים בהם קראו למנהלי ליגת הכדורגל שלא לקיים משחקים בשבת תוך חילול שבת ופגיעה באוהדים הדתיים.

אחד ממארגני המחאה הוא אייל גולן שחולק שם זהה עם הזמר המזרחי המפורסם. גולן אמר ל"כיכר השבת": "אנו שחקני ואוהדי כדורגל דורשים מהמנהלת ומשרד הספורט שיעמדו בהחלטת בג"צ משנת 2017 שהמדינה תפעל לצמצום משחקי כדורגל בשבת".

לדבריו, "הכדורגל הוא מוצר ציבורי מונופולי מאחר ויש ליגה בכירה אחת, לא ייתכן שליגה ציבורית תדיר מחצית מהציבור בישראל ששומר מסורת ומתנגד לחילול שבת".

"הטענה המרכזית שלנו," אומר גולן, "היא שילדים שומרי שבת במדינה יהודית נדרשים להכריע בין עיסוק בכדורגל לבין שמירת שבת וזה כאמור לא ייתכן. כדורגל בשבת זה גם לא הוגן, לא צודק, לא מוסרי, לא מסורתי, לא דמוקרטי ולא יהודי!" סיים גולן.

חשוב לציין שהמפגינים היום לא בדיוק משתייכים לציבור החרדי וחלקם מגדירים את עצמם מסורתיים בלבד, אך גם עבורם מדובר ביום שהם מעדיפים להקדיש לטובת משפחתם ולא לנסיעה מייגעת בכבישים ולצפייה במשחקי כדורגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר