המופע, איסור ההפרדה והגיבוי

מה חושפת הסערה: אהבה לזמר או שבירת "הקו השמרני"

האיסור על קיום המופע של הזמר מוטי שטיינמץ בהפרדה בין גברים לנשים, הגיעה לכותרת הראשית של יתד נאמן השמרני, שבעבר התנגד למופעי זמר • האמנים חלוקים: למה אנו כה נסערים (תרבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שטיינמץ (צילום: באדיבות 'כאן 11')

קו פרשת המים במוזיקה החסידית, הוא ללא ספק המופע של הזמר מוטי שטיינמץ בעפולה, שבית המשפט אסר על קיומו תוך הפרדה בין גברים לנשים.

זו הפעם הראשונה שביטאון 'דגל התורה' 'יתד נאמן' זועק בכותרת הראשית על מופע מוזיקה שבוטל. אם נחזור שנים ספורות אחורה, נגלה התנגדות מוחצת של הזרם החרדי השמרני למופעים מסוג זה, כשמי שמוביל אותה הוא מוטק'ה בלוי מ'משמרת הקודש והחינוך', בראשה עמד עד שהודח לאחרונה.

אז מה קרה הפעם? האם זה דווקא מוטי שטיינמץ, שקולו נוגע בכל כך הרבה לבבות? האם זו העובדה שהוא זמר הבא מתוך הקונצנזוס החרדי האותנטי? או אולי ישנו כאן שינוי של ממש בהלך הרוח החרדי והבנה שבעידן הנוכחי אין ברירה אלא להכיר בהופעות בהפרדה?

מלחין חסידי ידוע, המשמש גם כאיש חינוך, אומר ל'כיכר השבת': "אין ספק כי דווקא מוטי שטיינמץ הוא זה שמצליח להסעיר את המגזר".

מקפיץ רבבות, במירון (ארכיון. באדיבות המצלם)

בעיניים בורקות הוא מוסיף: "קולו הילדותי והתמים של מוטי, עם הבנתו הבוגרת את החיים, מייצרים טונות של רגש שאיש לא יכול לעמוד בפניהם. ברגע שהוא פותח את הפה, אני מתחיל לבכות".

"מסופקני אם במקרה ומוטי שטיינמץ לא היה על המודעה, אלא רק חיים ישראל, גם אז 'יתד' היה יוצא בכותרת על הדרה".

הזמר והיוצר ישי לפידות אומר ל'כיכר השבת': "החרדים מחליטים לעצמם, אך ברגע שיבוא איש פוליטי או שדולת נשים שתכריח אותנו לעשות משהו, כולנו נצא נגדה ונעמוד על שלנו. בתוך המגזר יש לנו וויכוחים, החמרות ושינויי עמדות, אבל אם זהו גורם חיצוני שמנסה בכוח הזרוע לכפות עלינו את עמדתו, כולנו כאחד נגדו".

מפיק חרדי, המצוי בתחום, מוסיף: "מדובר בפסק איום ונורא, שנכתב באנטישמיות וברוע. נראה כאילו תפרו את הפסק נגד מגזר שלם. אני וחבריי המפיקים, מפחדים מהבאות; מי יודע אם בית המשפט לא כרת לנו את הענף עליו אנו יושבים?! מדובר באכזריות לשמה".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לסיום, נצטט את דבריו של פ', המשמש בתפקידו כאיש חינוך: "מדובר בשינוי מדהים ומבורך העובר על החברה החרדית. במקום להילחם בנוער, מאפשרים להם חוויות רוחניות חיוביות".

"אפילו אצלנו, בקרית ספר (שם הוא מתגורר. א.ר.), יזכו בחורי ישיבה להתעלות ב'קומזיצים' מרגשים של שמואל גריינמן ואחרים. ממש 'ימות המשיח'", מסיים איש החינוך בסיפוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר