מכת ההדלפות

טמנו תוכנית: כך אותר ה'מדליף' ב'כחול לבן'

רשימתו של בני גנץ שכרה חברת מודיעין עסקי בכדי לאתר את המדליף. החברה הכינה תוכנית עבודה מזויפת במספר גרסאות אותן השתילה אצל החשודים, עד שתוכנית אחת - דלפה (בארץ)

בכירי 'כחול לבן', לפיד וגנץ (צילום: פלאש 90)

המאבקים ב'כחול לבן' וההדלפות מתוך החדרים הסגורים של המפלגה, הובילו את רשימתו של בני גנץ, יו"ר המפלגה, לשכור חברת מודיעין בכדי לאתר את המדליף, החברה השתילה מידע מזויף, והמדליף נפל בפח, כך חושף הבוקר (ראשון) אלי סניור ב'ידיעות אחרונות'.

החברה שנשכרה היא חברת המודיעין העסקי CGI Group, בראשותם של ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי - שכיהן בעבר כשר מטעם 'יש עתיד' - וצביקה נווה, אשר איתרה, לפי החשד, כי איש 'יש עתיד' הדליף חומרים רק שטרם ברורה הסיבה לכך - נקמה או כסף.

חקירת המדליף החלה בעקבות שורת פרסומים של הקלטות מדברי בני גנץ בשיחות סגורות עם אנשיו. באחד הפרסומים הודה גנץ כי הוא לא נועל לחלוטין את הדלת בפני ישיבה עם נתניהו וכי יעשה הכל כדי לצרף את המפלגות החרדיות. בהקלטה נוספת, אמר גנץ כי אם נתניהו היה מוצא דרך לפגוע בו פיזית ואולי אף להרוג אותו הוא היה עושה את זה, ההקלטה עוררה סערה וגרמה נזק לגנץ.

במהלך החקירה, כך לפי הדיווח ב'ידיעות', הכינה החברה פרופיל של כל האנשים הבכירים במפלגה והחלה לסמן מדליפים פוטנציאליים. בנוסף, השתילה החברה תוכנות סייבר ואבטחת מידע מתקדמות כדי לעלות על זהות המדליף.

החברה השתילה תוכנית עבודה מזויפת, במספר גרסאות, אצל כמה שנחשדו בהדלפה. אחת התוכניות על צבא המגיבים של כחול לבן, דלפה לתקשורת והמדליף, אצלו הושתלה התוכנית המזויפת, התגלה.

אלי סניור מדווח ב'ידיעות' כי לפי הידוע בשלב זה, בדיקת החברה העלתה חשד ליותר ממדליף אחד.

בחברה וב'יש עתיד' - סירבו להגיב לידיעה.

ב'כחול לבן' ציינו כי "המפלגה נחושה להחליף את משטר נתניהו ומודעת לכך שיש גורמים פוליטיים שמנסים לחבל במאמץ. קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר