"פי 15 אנשים מחופים רגילים"

תיעוד הצפיפות בחופים נפרדים: 4 מצילים על אלפי אנשים

מיעוט החופים הנפרדים המתאימים לציבור החרדי, מביאה לצפיפות איומה - והמצילים לא משתלטים: "משרד הפנים חייב לתת מענה. או להגביל את מספר הנכנסים, או למצוא פתרון הולם אחר" (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: אלי דולב)

בשעה שמונה בבוקר, ביום שישי האחרון, צילם המציל אלי דולב את הנעשה בחוף הנפרד בתל אביב: מאות אנשים, בהם ילדים קטנים, כבר נמצאים במים, חלקם אף נכנסים לתוך המים העמוקים יותר.

בשעות הצהריים של אותו היום, כך מספר אלי, כמות הרוחצים בים השלישה את עצמה. מול כל אלפי האנשים המגיעים מידי יום של בין הזמנים לחופי הים הנפרדים, יש ארבעה מצילים בלבד.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר אלי דולב, העובד לפרנסתו כמציל בחוף הים, כי ישנם ימים בהם סופרים 10,000 (!) איש בחוף הנפרד, עליהם משגיחים 4 מצילים בלבד.

אלי מבהיר כי את הקריאה שלו הוא מפנה אל משרד הפנים, שכן הרשויות המקומיות פועלות לפי הנוהל ומקפידות על 3-4 מצילים בכל חוף.

יודגש, כי כיום אין הגבלת מספר המתרחצים באף חוף, אך לדברי אלי דולב, משרד הפנים חייב להגביל את מספר הנכנסים לחופי הים - גם אם הצורך בהגבלה קיים בעיקר בחופי הים הכשרים.

גורם ברשות מקומית הפועל בנושא הסביר ל'כיכר השבת', כי הסיבה העיקרית לצפיפות בחופים הנפרדים, בשל מיעוט החופים המותאמים לציבור החרדי.

בנוסף, 'בין הזמנים' הקצר והעובדה שהבילוי בחוף הים נחשב למתאים לחרדים, גם בגלל העלות הכלכלית הנמוכה, מביאה לעומס רב בימים ספורים בתקופה זו של השנה.

אלי דולב בראיון ל'ישי ורבינא בכיכר'

המציל בחוף הנפרד, אלי דולב חוזר שוב על פנייתו למשרד הפנים: "הם אלו שצריכים למצוא את הפתרון. אם על ידי הגבלת מספר הנכנסים, או באמצעות הבאת פתרון הולם אחר", הוא אומר.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא מדגיש, כי לא מדובר רק בצפיפות לא נעימה, אלא כי מדובר גם בגורם לאסון, העובדה שמספר הרוחצים בחוף הנפרד הוא לפעמים עד פי 15 מאשר בחופים רגילים.

כך לדוגמה הוא מספר על מקרה בו חוף הים היה סוער במיוחד, אך בשל ריבוי האנשים לא הצליחו להשתלט, ועשרות נכנסו אל המים העמוקים והסוערים. "רק בנס זה לא נגמר באסון", הוא מתריע.

להלן תגובת משרד הפנים: "החופים הינם משאב ציבורי ולכלל הציבור הזכות לבלות בהם. בהתאם להחלטת שר הפנים, אף בוטלה גביית דמי הכניסה לחופים.

עם זאת, לאור ריבוי המתרחצים בחופי הים בימי החופשה ובחודשי הקיץ, על הרשות המקומית להבטיח את בטיחות המתרחצים ובמידת הצורך בסמכותה להגביל את מספר הרוחצים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר