אסון הטביעה

תיעוד מצמרר: כך נראו רגעי מציאת גופתו של ר' יהושע ז"ל

מראות קשים נצפו בשעת מציאת גופתו של האברך הרב יהושע בן פז ז"ל, שנמשתה היום מהים, ליד 'חוף הדולפינריום' בת"א, בו טבע; הלוויתו נערכת כעת, בבני ברק • צפו בתיעוד הדומע (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באב תשע"ט | 20.08.19
האח השכול, בזירה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אמש (שני), סמוך לחצות הלילה, הוקפצו אנשי יחידת הצוללנים של זק"א לחוף הדולפינריום בתל אביב, בעקבות דיווח שהגיע למוקד על אדם צעיר, כבן 25, שנכנס למים ולא יצא; הבוקר, כזכור, נמצאה גופתו של הטובע, והותר לפרסום כי מדובר ברב יהושע בן פז ז"ל, אברך משכונת גבעת שאול בירושלים, שהגיע לים עם שני גיסיו.

בעת מציאת הגופה, והוצאתה אל החוף, נראו במקום מחזות קשים, כאשר בין היתר פרץ אחיו בבכי תמרורים, והובל מהמקום כשהוא נתמך בידי אחרים.

הלוויתו של ר' יהושע יצאה בשעה 15:00 מבית הוריו שבבני ברק, רחוב בן נריה 2, ב'מתחם אסם', תמשיך לבית הכנסת 'תפארת יהושע' ברחוב הרב שך 46, ומשם תעלה לירושלים.

בעיר הקודש תגיע הלוויה לבית הכנסת 'ברכת יוסף' של קהילת האברכים ברחוב אלקבץ שב'גבעת שאול', שם התפלל. לאחר מכן ייקבר הרב בן פז ז"ל בבית העלמין שב'הר המנוחות' הסמוך.

חיים אוטמזגין, מפקד יחידות המיוחדות של זק"א, תיאר: "מיד בשיחה הראשונה עם המודיע, הבנתי שמדובר באחד האירועים המוכרים לי לצערי, מדי תקופת בין הזמנים, בה יוצאים בני הישיבות לסביבה שאינה מוכרת להם, מבלי להיות מודעים לסכנות שאינן נראות לעין".

"מדובר באדם בוגר ואחראי, אבא לשני ילדים קטנים, שלא עשה כל פעולה של סיכון צפוי: נכנס למים בגובה המותניים, יחד עם גיסו, וברגע אחד גבר עליהם הים ונקלעו למצוקה".

המנוח ז"ל, עם הגר"ח קנייבסקי (באדיבות המשפחה)

לדבריו, "הגיס, ששמע את צעקות העזרה, לא הצליח לסייע, ומיהר לצאת החוצה ולהזעיק עזרה. בתוך כשעה, צוות נרחב של יחידת הצוללים כבר היה בזירה. ביחד עם השיטור הימי ביצענו משימות חיפוש שניתן היה לבצע בתנאי הים הקשים".

"מיד עם אור הבוקר הצטרפו למאמצי החיפושים יחידת צוללים מחוז דרום של המשטרה וכן יחידת צוללי כיבוי אש להבה; חילקנו את תא השטח לגזרות וכעבור שעה מצאו צוללי המשטרה את גופתו של המנוח בעומק כארבעה מטרים סמוך לשובר הגלים, כשהוא ללא רוח חיים. מתנדבי זק"א טיפלו ב'כבוד המת' בזירה".

אוטמזגין סיים בפנייה לציבור: "אנו קוראים לכולם, לתשומת לב, ששהייה במים ללא מציל או בחוף שאינו מוכרז - משמעותה סיכון חיים של ממש, מבלי לדעת מראש על קיומו של הסיכון ומתי הוא עלול לפגוע בנו".

"שמרו על כללי הבטיחו. והצילו את חייכם!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר