פרסום ראשון

העונש של העריק מאיר בלוי: 55 ימי מאסר

בית הדין הצבאי החמיר עם עריק 'הפלג הירושלמי' והוא יכנס לכלא הצבאי עד ערב ראש השנה, א ב'פלג הירושלמי' חלוקות הדעות האם להפגין למענו. כל הפרטים בפרסום ראשון (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
מאיר בלוי (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: בית הדין הצבאי ביפו גזר היום (שלישי) 55 ימי מאסר על איש 'הפלג הירושלמי', האברך מאיר בלוי, תושב העיר מודיעין עילית, וזאת לאחר סאגה ארוכה שהחלה בחורף האחרון.

כזכור, באמצע חודש אדר א' נעצר האברך מאיר בלוי במהלך הפגנה שנערכה בצומת שילת נגד גיוס חרדים. הוא הועבר מהמשטרה האזרחית למשטרה צבאית, לאחר שהתברר כי הוא עריק, ובגלל תקופת העריקות שנחשבה יחסית לארוכה הוא נכלא עד תום ההליכים למעצר פתוח, למרות ששבועות לפני המעצר חבק בת במזל טוב.

אחרי חודשים ארוכים של מעצר פתוח, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בלוי הפסיק לשתף פעולה עם עורך דינו והחל להיות מיוצג על ידי הסנגוריה הציבורית.

היום התקיים בבית הדין ביפו הדיון בו נקבע גזר דינו, הפרקליטות דרשה 150 ימי מעצר, אולם השופט גזר עליו 55 יום כאשר הימים שישב במעצר פתוח לא ינוכו מהמעצר.

עם זאת, בניקוי שישה ימים בהן ישב במעצר סגור, הוא צפוי להשתחרר בערב יום כיפור מהמאסר, אך השופט ביקש ואף כתב בגזר הדין שיש ועדת חנינות חגים בערב ראש השנה, והוא מבקש שישוחרר כבר בערב ראש השנה.

במהלך הדיון הודיע מאיר בלוי שלא ילבש את מדי הכלא ולכן ישהה בכל ימי המעצר, מהיום ועד ראש השנה בבידוד.

לכבודו של בלוי נערכה הערב תהלוכה בכלא 4 שם ישהה עד לשחרורו הצפוי, כאמור, לפני החגים.

יצוין כי למרות גזר הדין המחמיר, בעקבות העימותים והפילוגים בתוך 'הפלג הירושלמי' מסתמן כי ה'ועדה להצלת עולם התורה' לא תקרא להפגנות נגד גזר הדין. ומנגד, ל'כיכר השבת' נודע כי הגר"צ פרידמן תומך ביציאה להפגנות על גזר הדין.

במכתב חיזוק שכתב הגר"צ פרידמן לבלוי, כתב "במלחמת כוחות השטן עם עדת יראי השם אתה נמצא כרגע במעמד של ראש הלוחמים, אשריך שזכית להיות החלוץ אשר לפני המחנה ללמד את הממשלה שלא יוכלו להכניע את כח התורה ולומדיה".

אחד ממקורביו של מאיר בלוי אומר ל'כיכר השבת' כי "ברור לנו ששוב ימצאו תירוץ למה לא להפגין ולא למחות. העסקנים מתעלמים מהרב מאיר בלוי באופן שיטתי ועקבי, הרבנים וגדולי התורה - חברי המועצת של בני תורה, תומכים בו ושולחים לו מכתבי חיזוק, אבל אנשי 'הפלג' מזלזלים ומעבירים מסר כי הוא קיצוני יותר מהם ועל כן לא יפגינו למען שחרורו.

"כל ההפגנות יוצאות רק כאשר לעסקנים יש אינטרס לצאת, לא באמת כואב להם שיש אברך ששמע לגר"ש אוירבך זצ"ל ונכנס לכלא. המציאות שיצרו פילוג בתוכינו ואין ביטוי לרוב גדולי התורה שחברים במועצת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר