המנוע המוזיקלי מאחורי שוואקי נחשף • צפו

לקראת מופע הענק, המעבד הוותיק ומנהלו המוזיקלי של גדול הזמר היהודי יעקב שוואקי, רפי גריידי, בראיון ל'כיכר השבת' על דרכו המוזיקלית, ההופעות וגם מי הזמר האהוב עליו (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: אריאל ליבא)

לקראת מופע הענק בלייב פארק, מתארח באולפני 'כיכר השבת' המעבד והמנהל המוזיקלי של המופע, רפי גריידי. למרות במות הענק בהן הופיע ומופיע באופן קבוע הוא איש צנוע וכמעט ביישן. לא תראו אותו מנופף בידיו בפאתוס או מתבלט על הבמה או מחוצה לה, אך בפועל מדובר בבורג המרכזי של המופע.

גריידי הופיע במשך שנים יחד עם אחיו ליאור כלהקת "האחים גריידי" להקת חתונות יוקרתית שעבדה עם מיטב הנגנים בתחום. ליאור היה הגיטריסט והזמר הראשי ואילו רפי שר קולות שניים וניגן על הפסנתר. "הכנסנו הרבה דברים חדשים בתור להקה, הן את השימוש בבסיסט מקצועי וגם שירת הרמוניות של קולות שניים ושלישיים. זה היה כיף לנו ולנגנים שניגנו כל ערב את אותה המוזיקה", הוא מספר בנוסטלגיה.

עם השנים והשינויים בתחום להקת החתונות התפרקה וגריידי החל להופיע כמנהלו המוזיקלי של מרדכי בן דוד, "הופעתי איתו בכל העולם במשך כמה שנים עד שלפני כחמש שנים במופע בארנה התחלתי לעבוד באופן קבוע עם יעקב שוואקי".

גריידי מדבר בראיון על המעבר של שוואקי מעולם המוזיקה החסידית לעולם הפופ היהודי, הוא מספר על השיחות שלו עם שוואקי בנושא והלבטים שיש סביב ההחלטות המוזיקליות כמנהל מוזיקלי וכמי שגם עיבד בעצמו שלושה משירי האלבום האחרון של שוואקי.

גריידי מספר על ההכנות למופע של שוואקי בלייב פארק ומצהיר "העיבודים במופע הולכים להיות חדשים, זה לא העיבודים שאתם מכירים מהאלבום כשהשאיפה שלנו ושל יעקב לקחת את זה תמיד לקצה מבחינה טכנית והפקתית".

צפו בראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר