אירוע חמור

החיילים חשדו ופתחו באש על מטוס אזרחי

חיילים הנמצאים בגבול סוריה הבחינו במטוס וחשדו כי מדובר במטוס עוין והחלו לירות לכיוונו, לאחר שהבחינו כי מדובר במטוס ישראלי הפסיקו את הירי והמטוס הצליח לנחות (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נחיתת חירום, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

חיילי צה"ל שהיו הערב (רביעי) בפעילות ברמת הגולן הבחינו במטוס קל וחשדו שהגיע מכיוון סוריה, לאחר שהחיילים הבינו כי מדובר במטוס ישראלי הפסיקו את האש והמטוס נחת בשלום, צה"ל יתחקר את האירוע.

מטוס קל מסוג טקסן עם נוסעים ישראלים עליו יצא מבסיס מחניים בשעה 12 בצהריים למטרת צילומים, כוח צה"ל שזיהה בחודשים האחרונים כלי טיס עוינים מכיוון סוריה חשד כי גם המטוס המדובר הוא מטוס עוין, והחל לירות לעברו.

הטייס ששם לב כי משהו מוזר קורה בכנף המטוס, חשד בהתחלה כי מדובר בלהקת ציפורים אך לאחר שהבחין כי יש דליפת דלק התכונן לקראת נחיתה והצליח לנחות בשלום עם מיכל דלק כמעט מרוקן.

החיילים מגדוד הצנחנים חשדו כי מדובר בכלי טיס עוין ולא במטוס ישראלי. בדרך כלל הטיסות האזרחיות שבאזור הם למטרת ריסוס והם מתואמים עם צה"ל, לעת עתה לא ברור האם הטיסה הזו גם הייתה מתואמת.

בצה"ל אמרו בתגובה לתקרית: "כוח צה"ל שפעל ברמת הגולן זיהה כלי טיס שחשד בו ככלי טיס עוין שחדר משטח סוריה ומהווה איום ממשי, לכן פתח לעברו באש. לאחר שהבין שמדובר בכלי טיס אזרחי ישראלי, חדל את הירי. כחלק מנוהל הגנה מפני חדירת כלי טיס, מצופה מהכוח בשטח לזהות ולתצפת לעבר כלים חשודים. מדובר באירוע חמור שנמצא בתחקיר ולקחיו יופקו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר