"שימוש ציני ורע"

כך נכשלה תכניתו של רון קובי לנגח את החרדים בטבריה

ראש עיריית טבריה הזמין את להקת אויף שימחעס של ישי לפידות למופע בטיילת טבריה, אך הלהקה החליטה לבטל את ההופעה לאחר שהובהר לה כי המטרה כי ניגוח חרדים (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90 וישי לפידות)

אחרי שבוע של עימותים מידי ערב בטיילת הטבריינית עם נערים חרדים, ראש עיריית טבריה רון קובי, הגיע אתמול (חמישי) לעיר תל אביב שם שוחח עם צעירים תושבי העיר וגייס מצביעים לטובת מפלגת ה'ימין החילוני'.

במהלך השידור החי שהעביר לחשבון הפייסבוק שלו אמר ראש העיר לאנשיו "הנה משהו שטרם פורסם וירתיח לכולם את הדם, "הזמנתי את להקת 'אויף שימחעס' להופיע ביום שני בטבריה, בחוצפתם הם הודיעו לי שהם מסרבים להופיע ללא הפרדה. שמעתם דבר כזה? הם ביטלו את ההופעה כי הם רוצים בהפרדה, אתם מבינים מה קרה?"

מנהל להקת 'אויף שימחעס' דקל פלד מספר סיפור שונה. לדבריו, "אופשימחעס הופיעה בעיר טבריה פעמים רבות בשני העשורים האחרונים. המופעים ברובם היו ללא הפרדה".

"לפני שבוע פנו אלנו מהעיריה וביקשו הופעה בטיילת של העיר בשבוע הקרוב. כמובן שהסכמנו ונשלחה הצעת מחיר".

"אך לפני ימים אחדים הוברר לנו כי ראש העיר רון קובי, מבקש לקיים את המופע רק בשביל לנגח את הציבור החרדי, להגיע לטיילת, לצלם את המופע ואת הצופים, ו״להוכיח״ קבל עם ועדה כי ״אפשר לקיים מופע זמר חסידי עם קהל דתי וחרדי וללא הפרדה״."

"כאומנים דתיים אחרים, גם ״אופשימחעס״ מופיעה בפני קהל שיושב או עומד ללא הפרדה אך בשום אופן לא תסכים לשמש כלי ניגוח כנגד הציבור החרדי המקפיד על הפרדה מלאה במופעים".

"הלהקה - שהופיעה כאמור פעמים רבות בעיר - מתנצלת בפני תושבי העיר ומביעה צער גדול על כך שגורמים פוליטיים בעיריה ביקשו לעשות בהופעה הקרובה שימוש ציני ורע כנגד ציבור ראוי ולגיטימי ובשל כך נאלצנו להגיב בשלילה מוחלטת להצעת העבודה הזו".

דקל מוסיף "אנו מקווים כי בעתיד בע״ה נצליח לחזור, לשמח ולרגש את תושבי טבריה כבשנים עברו" .

סרטון תגובה שלפידות צילם בעבר לרון קובי

בדיקת 'כיכר השבת' מגלה כי חבר המועצה מדגל התורה דוד אוחנה שנחשף לפרסומים על ההופעה של הלהקה, פנה לזמר ישי לפידות והבהיר לו כי לדעתו מטרת הזמנת ההופעה היא לנגח את הציבור החרדי ולהוכיח כי בני ישיבות משתתפים במופעים ללא הפרדה, זה מה שגרם לביטול ההופעה.

חבר המועצה דוד אוחנה אומר ל'כיכר השבת': "עוזרי דוד בלוקה, הראה לי את הפרסום על המופע, ומיד פניתי לזמר ישי לפידות ולמפיק שלו והסברתי את כוונותיו של ראש העיר רון קובי, אני חייב לציין שהוא פעל באופן מיידי והודיע על ביטול הופעתו. הוא הבין את הרצון של רון קובי לנגח בחרדים ולהוכיח שחרדים משתתפים גם במופעים שלא בהפרדה".

חבר המועצה רפאל טרבלסי, מהבית היהודי אומר ל'כיכר השבת': "שוב רון קובי מעדיף את האגו האישי שלו על פני שירות תושבי עירו. גם הציבור הדתי לאומי, החרדי והחילונים מגיע לקבל אירועי תרבות לפי אורך חייהם. חיה ותן לחיות בכבוד מכל כיוון".

ראש עיריית טבריה רון קובי מסר בתגובה: "עצוב וכואב לשמוע שלהקה מכובדת שכזו אשר הוזמנה אישית ע״י ראש העיר וצוותו כדי לעשות שמח לכלל עם ישראל בטיילת ובמיוחד לציבור הנופשים הדתי אשר ממלא באהבה את העיר טבריה בתקופת בין הזמנים, מבטלת הופעה בגלל אנשים פוליטיים אשר מנסים לפגוע בראש העיר. אני קורא מכאן ללהקה לבוא ולהופיע, אנחנו רוצים פה אחדות ושמחה בלב האנשים. קומץ קטן של השבאבניקים של אריה דרעי לא יפגעו בעיר טבריה! עיר שמכבדת ומזמינה את כולם כולל הציבור הדתי והחרדי. חופשה נעימה, ועל זה נאמר: ״ מהרסייך ומחריביך ממך יצאו ״ אני מתבייש בחברי המועצה שעשו את הדבר המיותר הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר