מאחורי הקלעים

בלעדי: פרטי המשא ומתן בין אריה דרעי לנציגי הרב מאזוז

הפגישה של ראשי המוסדות עם הגר"מ מאזוז • הזעם של 'כסא רחמים' על 'יהדות התורה' • השיחה הראשונה עם דרעי, ההצעה לתפקיד עוזר והפגישה שלא יצאה לפועל. פרטי המו"מ נחשפים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי במעונו של הגר"מ מאזוז (צילום: ללא קרדיט)

שלושה שבועות לפני הבחירות לכנסת ה - 21 ובכירי ש"ס ו'כסא רחמים' מנסים להגיע להסכמות על תמיכה פומבית של הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים', במפלגה הספרדית. אך ל"כיכר השבת" נודע כי בשלב זה המהלך לא מתקדם בשל תנאים מוקדמים.

לאחר שלפני כחודש וחצי נכשלו כל הניסיונות להגיע להסכמה משותפת, ניסיונות שהגיעו מצד מתווכים שונים. ל"כיכר השבת" נודע כי התקיימה במעונו של הגר"מ מאזוז פגישה עם ראשי המוסדות הנמצאים תחת נשיאותו.

במהלך הפגישה העלו ראשי המוסדות את דעתם בנושא הבחירות כאשר הגר"מ מדגיש כי בשל מצב בריאותי הוא ככל הנראה לא יתערב בבחירות. הרבנים מצידם הבהירו כי בשנים האחרונות, למרות המחלוקת, המוסדות לא סבלו מאפליה וזכו לתקציבים ויחס הוגן.

במהלך הפגישה עלתה האפשרות כי הגר"מ יפרסם מכתב בו הוא קורא לתלמידיו להצביע עבור המפלגות החרדיות החרדיות, אך בשל לחצים מצד אלי ישי המכתב לא פורסם. במקביל הגר"מ מאזוז הביע את עמדתו כי ב'יהדות התורה' לא התנהגו בהכרת הטוב כלפי הישיבה והמפלגה בכך שזלזלו במספר הקולות שהגיעו בשל תמיכת 'כסא רחמים', ולכן אין בכוונתו לפרסם מכתב תמיכה בסיעה האשכנזית.

לאחר הפגישה עם ראשי המוסדות הלך תהליך של שיחות בין בכירים ב'כסא רחמים' ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי. שיחות שהתנהלו בערוץ ישיר ללא מתווכים. במהלך השיחה הראשונה של דרעי עם בכיר המקורב לגר"מ, הציע דרעי למנות נציג מטעם הגר"מ מאזוז לעוזרו הבכיר בלשכה. אך ב'כסא רחמים' הבהירו כי גם אם תצא תמיכה מצד הרב, אין בכוונתם לקבל תפקיד מסוג זה ויעדיפו שלא לקבל בכלל תפקיד בשלב זה. כמו כן, במידה והמהלך היה יוצא לפועל הוסכם כי אלי ישי ייצא ל'פסק זמן' פוליטי.

בשלב הזה העלה דרעי את האפשרות לקיים מפגש בין נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, לגר"מ מאזוז. במעונו של הגר"מ מאזוז הסכימו לפגישה אך הבהירו כי לא יסכימו לתנאים מוקדמים: "בסבב הראשון של השיחות דרשו שהרב לא יעלה את שמו של אלי ישי, עלינו זה לא מקובל. מדובר בשיחה בין גדולי ישראל, בארבע עיניים, איש לא יציב תנאי מוקדם לשיחת גדולי ישראל".

יתרה מזו, לפני כשבועיים, עת ביקר הגר"מ מאזוז בירושלים, כמעט והפגישה יצאה לדרך, אך ברגע האחרון נמנעה שוב, בשל תנאים מוקדמים, כך לפי גורמים במעונו של הגר"מ מאזוז.

"אסכם לך את המצב", אומר בכיר המעורה במו"מ: "במצב הנוכחי הגר"מ מאזוז לא יביע תמיכה באף מפלגה. הפגישה עם בין הגר"ש כהן לגר"מ מאזוז יכולה לצאת לפועל בתוך שעה, בתנאי שאף צד לא יציב תנאים מוקדמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר