"הפרת משמעת"

אסיר 'הפלג' הוענש בכלא; נשלל ממנו לשוחח בטלפון

מפקד כלא 4 שלל מאסיר 'הפלג' מאיר בלוי, המרצה עונש מאסר של 55 יום, לשוחח בטלפון למשך ארבעה ימים. לטענת בלוי כי חרג בדקה. לפי דובר צה"ל: בשל הפרת משמעת (צבא)

יענקי כץ | כיכר השבת |
מאיר בלוי (צילום: באדיבות המצלם)

מפקד כלא 4 שלל מאסיר ה'פלג הירושלמי' מאיר בלוי ממודיעין עילית, המרצה עונש מאסר של 55 יום בגין אי התייצבותו להסדרת מעמדו כבן ישיבה, לשוחח בטלפון למשך ארבעה ימים.

בעקבות ההגבלה שהושתה עליו, בערב השבת האחרונה, בלוי לא שוחח עם רעייתו ובני משפחתו.

לטענתו הוסבר לו כי יום קודם חרג מזמנו בדקה אחת ושוחח בטלפון במשך 7 דקות במקום 6 - כפי שהותר לו, כאשר לדבריו, יום קודם לכן הורשה לשוחח במשך 20 דקות בטלפון ולא עודכן כי הזמן ירד למשך 6 דקות.

יצויין כי בלוי שוהה בבידוד עקב אי רצונו ללבוש את מדי הכלא, מהלך שנעשה בעבר ע"י רבים מעצורי 'הפלג'.

ביום שישי הגיעו עשרות מאנשי 'הפלג השמרני' שב'פלג הירושלמי' בהנהגת הגאב"ד הגר"צ פרידמן, למפגן תמיכה בסמוך לחומת כלא 4 בהשתתפות הגאון רבי אהרן הרמן.

עוד יצויין כי האסיר בלוי זוכה להתעלמות מוחלטת מצד 'הועדה להצלת עולם התורה' של 'הפלג', כפי הנראה מאחר והוא "קיצוני מידי", לשיטתם.

אחד ממקורביו של בלוי אומר ל'כיכר השבת' כי ההתעלמות המוחלטת עלולה להביא לכך ש"כמה רבני 'מועצת גדולי עולם התורה' יקראו לבטל מנויים לעיתון הפלס שחרט על דגלו את המאבק בגיוס ובהתייצבות ובמקרה הזה בחר להפקיר אברך חשוב ולהתעלם ממעצרו לחלוטין".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "הכלוא מרצה עונש מאסר בגין היעדרות מן השירות שלא ברשות. במהלך כליאתו, ניתנה לכלוא אפשרות לשוחח עם משפחתו בטלפון מדי יום.

"לפני מספר ימים, לנוכח הפרות משמעת, נשללה מן הכלוא, למשך ארבעה ימים, הזכות לערוך שיחות טלפון.

"בניגוד לנטען, לא מדובר בצעד שננקט בעקבות חריגה מהזמן המוקצב לביצוע שיחות, אלא בשל הפרת משמעת אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר