הכפייה החילונית

ח"כ גפני: "זה תהליך מסוכן; לא ניתן לטירוף הזה להמשיך"

בתגובה חריפה להחלטת בית המשפט לאסור הופעה לגברים חרדים, עוקץ ח"כ משה גפני את היועץ המשפטי לממשלה והשופטים שהחוק לא ברור להם ומבטיח "לעצור את הטירוף הזה". צפו (חדשות)

(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90; וידאו: יהדות התורה)

"לא ניתן לטירוף הזה להמשיך ולהשתולל בצורה הזאת", כך מבהיר הבוקר (שני) ח"כ משה גפני, יו"ר 'דגל התורה', בתגובה להחלטת בית המשפט שאסרה לקיים הופעה לגברים בלבד בחיפה.

לדברי גפני, "להביא זמרים מכל העולם, זמרות מכל העולם, להביא את זה תוך כדי חילול שבת, זה בסדר. אבל שישבו כמה גברים, באולם סגור, וישמעו ערב שירה, זה לא תרבות".

"התרבות שלהם - היא תרבות, התרבות שלנו - היא לא תרבות", תקף גפני, "התהליך הזה הוא תהליך מסוכן, אנחנו לא מתכוונים לעבור לסדר היום על הדבר הזה".

גפני תקף את השופטים והיועמ"ש ואמר: "לפי דעתי יש חוק בעניין, אבל החוק כנראה לא ברור לכמה שופטים במדינת ישראל. לפי דעתי הוא גם פחות ברור ליועץ המשפטי לממשלה, הוא צריך להיות ברור, אנחנו נתקן את החוק הזה".

"המציאות הזאת שאנחנו יכולים לחיות בארץ הזאת, ואנחנו יכולים לקבל תרבות כמו כל קבוצה אחרת באוכלוסייה, היא דבר פשוט, מובן מאליו, ולא ניתן לטירוף הזה להמשיך ולהשתולל בצורה הזאת", אומר גפני, "נתקן את החוק הזה שהוא יהיה ברור".

מפיק האירוע שלום וגשל, אמר בשיחה עם כתבנו איציק אוחנה, כי "לצערי הרב הרדיפה וההסתה נגד הציבור החרדי מקבלת ביטוי בכל מקום שבו אנו מסתובבים".

וגשל חושף ל'כיכר השבת' כי "צוות ההפקה מנסים להרים אירוע מוזיקלי גדול כדי לומר באופן ברור שלא נסכים לסתימת פיות ובמקרה הזה לסגירת המיקרופונים".

כזכור, אמש, לאחר דיון סוער החליט בית המשפט המחוזי בחיפה לאסור על קיום ההופעה שהייתה אמור להתקיים היום בחיפה לגברים בלבד עם הזמר מרדכי בן דוד, בנוסף השופט החליט לנזוף בעיריית חיפה.

השופט קבע בהחלטתו, כי "אין בפסק דין להביע עמדה כלשהי לגבי אופן התמיכה באירוע זה או אחר, ואין כל מניעה לתמוך גם באירועים לציבור החרדי ומוטב כי עיריית חיפה תלמד את הנחיות היועמ"ש ותפעל בהתאם".

עוד הוסיף השופט בהחלטתו, כי "החרדים בחיפה זכאים למימון פעילויות תרבות כמו כל ציבור אחר, אך ככל שמדובר בכספי ציבור, יש לפעול בהתאם לקווי הפעולה שהציע היועץ המשפטי לממשלה. כאשר סוגרים דלתות בפני נשים בשל תוכנו של האירוע, חייב להיות בסיס משפטי ועובדתי ראוי להחלטה שכזו. וזה לא הוצג על ידי העירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר