ג'סי כהן פינת רבי עקיבא // טור דעה

טור דעה בעקבות המקרים בימים האחרונים בעיר בני ברק, איש התקשורת והשיווק אריאל אלחרר מנסה להבין כיצד הגענו למצב בו מוטמנים בעיר התורה מטעני חבלה (טור דעה)

אריאל אלחרר | כיכר השבת |
(צילום: יאיר גונן)

בשעות הערב אחרי יום מלא בעשייה רגיל אני לעבור אחרי האתרים החרדיים, ולא את מאמרי הפוליטיקה אנוכי מחפש, וגם לא את מאמרי הצבע הפזורים בו לרוב, אלא את אחיי אנוכי מבקש.

במקום לראות את טורי הדעה למיניהם, תופסות את עיני טורי "החדשות" ומה הם ?? מטעני חבלה בבני ברק? אלימות בבתי מלון? בתורים לסופר? אלימות בכל מקום! שומו שמים!!

כאן מטען, כאן אלימות , כאן פלוני שלח יד, וכמובן הרצח המודרני שמתנהל ברשת לא חוסך את ידו, האמת נבהלתי וסרבתי להאמין, מה? גם כאן בבני ברק? מה גם 'הציבור החרדי' שגדל על הפסוק "הקול קול יעקב הידיים ידי עשו"

העיר שאין בה תחנת משטרה בגלל אחוזי הפשיעה הנמוכים, האם לסדום דמתה לעמורה הייתה?

ואל לנו חלילה לשאול היכן תפילתם ובירכתם של צדיקי הדור שלנו, בגלל שתפילתם הן על השגגה ולא על המזיד, כפי שאפשר ללמוד ממאמר חז"ל בעניין 'עיר מקלט', ההורג נפש בשגגה גולה הוא לעיר מקלט עד מות הכהן הגדול. וכי למה עד מות הכהן? מפרשים חז"ל שהיה לו לכהן להתפלל שלא תאונה שגגה ותקלה לאף אחד מישראל. וכל זה על השגגה.

אבל כאן נעשים דברים במזיד!!

ובמזיד אין תפילתו ובירכתו אפילו של הכהן הגדול כדי להועיל.

אז בשל מה באה לנו הצרה הזאת? אולי שמא הנחנו את צעירי הצאן ללא מסגרת? שמא לא פתחנו מספיק מסגרות מתאימות "לנושרים" שביננו? אולי בשל זה הסער הזה?

עודי חוכך בדעתי הלמאי הגענו לכך ולפתע עשרות בחורי ישיבה חוסמים את דרכי בהפגנה ענקית ישובים הם על המדרכות וצווחים על הגיוס , חלקם הגדול לצערי מתנהגים באלימות חסרת גבולות! וחלקם היותר גדול נמצאים שם כדי להעביר את זמנם ולמצוא תעסוקה זמנית, והכל כמובן "בהיתר התורה"

צווחים על שוטרים במילות גנאי, ולא לדבר בכלל על תינוקות מבית מדרש שעדיין לא מלאו להם יג' שנים מחרפים ומגדפים את השלטון ושולחיו .....

אוו אז הבנתי בשל מה הסער הזה...

סבורני כי אותם פלגים בציבור החרדי אשר אינם בוררים מי ומי הם היוצאים להפגנות מוצדקות ככל שיהיו, ומתירים לכל עולל לפעור פיו לבלי חוק, אולי לשעה זו הם משיגים את יכולת ההפגנה, אבל לימים מושרש באותם ילדים טבע של אכזריות!

ומי יודע מתי ינבוט גידול פרא זה .... אסיים את הגיגי במשנה באבות, "אַבְטַלְיוֹן אוֹמֵר, ….שֶׁמָּא תָחוֹבוּ חוֹבַת גָּלוּת וְתִגְלוּ לִמְקוֹם מַיִם הָרָעִים, וְיִשְׁתּוּ הַתַּלְמִידִים הַבָּאִים אַחֲרֵיכֶם…. וְנִמְצָא שֵׁם שָׁמַיִם מִתְחַלֵּל"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר