"סבל בשקט"

תיעוד מרגש: כשבני בריף ז"ל שימח חולים

לפני ארבע שנים, הבחור בני בריף חלה, אמש - הוא נפטר למגינת לבם של בני משפחתו וחבריו, אך בכל תקופת מחלתו, התאמץ לשמח חולים ככל יכולתו. צפו בתיעוד המרגש (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
בני ז"ל (מימין) משמח חולים (צילום: רחשי לב)

דיין האמת: אמש (שלישי) הלך לעולמו הבחור החשוב בנימין אשר (בני) בריף ז"ל, תלמיד ישיבת מיר ברכפלד, לאחר מחלה קשה ממנה סבל בשנים האחרונות, כהוא בן 21 בפטירתו.

לפני כארבע שנים, כשבני ז"ל חלה במחלה, הוא ואביו שוקי בריף, החליטו להצטרף לסיירת "המשמחים" של עמותת 'רחשי לב' - המסייעת ותומכת בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם.

בתיעוד שצולם לפני תקופה והגיע ל'כיכר השבת', נראה בני ז"ל יחד עם מתנדבים נוספים משמחים חולה מבוגר בבית החולים 'תל השומר', לצלילי השיר "אל תשליכני לעת זקנה", כשהוא מנגן בגיטרה שברשותו.

הגדלה

בשיחה עם 'כיכר השבת', היועץ הרפואי שימי גשייד מנכ"ל 'רחשי לב' סופד בדמעות לבני ז"ל: "הוא היה בחור מיוחד ונדיר, בחור שישב ולמד תורה בכל רגע שיכל - בין טיפול לטיפול ובין רופא לרופא".

בני מנגן לחולים על הגיטרה כמה שבועות לפני פטירתו

לדבריו: "לפני 4 שנים כשבני חלה במחלה הוא ואביו התפעלו מהפעילות של המתנדבים שלנו שמשמחים חולים - והחליטו שהם מצטרפים לסיירת 'המשמחים'. בין הטיפולים והביקורים אצל הרופאים, שבני הרגיש מחוזק הוא היה לוקח גיטרה והולך לשמח חולים במחלקות יחד עם המתנדבים שלנו.

"בני לא רק היה משמח, אלא גם היה מדבר עם החולים ומספר להם את סיפורו האישי ומעודד אותם במשך שעות - החולים לא היו יודעים שמי שעומד ומשמח אותם, עבר לפני מספר שעות טיפולים קשים כשהוא בצום".

ל'כיכר השבת' נודע, כי לפני מספר חודשים הוטס בני לטיפולים קשים בארצות הברית, לאחר שמצבו הבריאותי הידרדר - בתחילת השבוע הוא הוחזר לישראל ואושפז בבית החולים 'תל השומר', שם כאמור נפטר אתמול.

בני ז"ל משמח בבית החולים (צילום: רחשי לב)

מי שדאג להטסה הרפואית ולטיפול בארצות הברית היה גשייד, שמספר ל'כיכר השבת' על הימים האחרונים במחיצתו: "ביום חמישי האחרון, שעות לפני שחזרנו לישראל, ישבתי איתו במסעדה בניו-יורק והוא אמר לי: 'אני רוצה לחזור לארץ לסיים עם הטיפולים ולהבריא, אני חייב לחזור לעשות שמח לחולים במחלקות, זה חסר לי', בני כל הזמן חשב איך לעזור ולשמח אחרים, בקושי שיתף על המצב הבריאותי שלו וסבל את הכאבים בשקט. יהי זכרו ברוך".

ובנימה אישית: ‏זכיתי להכיר את איש החסד שוקי בריף, אביו של בני ז"ל, לפני כשנתיים וחצי כאשר אחותי רחלי ע"ה אושפזה בעקבות המחלה בבית החולים 'תל השומר'. שוקי הוא אדם משכמו ומעלה, איש חסד גדול שסייע לנו רבות בכל דבר שנדרש.

הלוויתו של הבחור תצא היום (רביעי) בשעה 11:00 בבוקר מבית הוריו רחוב סוקולוב 38 בני ברק לבית החיים סגולה שבפתח תקווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר