אחרי התיעוד הנוסף

הורי הצעיר מ'שופרסל': "ההתעללות - על רקע לאומני" • צפו

שמואל וחיה בלוי, הורי הצעיר בעל המוגבלות שתיעוד ההתעללות בו מצד חבריו הערבים מסעירה את המדינה, מדברים על הכל וחושפים בין היתר מקרים קשים - דומים - ששמעו לאחרונה • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הראיון המלא (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ארבעה בני אדם כבר נעצרו, אחד מהם מוקדם יותר היום (רביעי), בפרשת ההתעללות המזעזעת בצעיר החרדי בעל המוגבלות, בסניף 'שופרסל' בגוש עציון. כעת, בראיון ל'כיכר השבת', מתארים הוריו של הבחור, שמואל וחיה בלוי, את תחושתם הקשה ואת ההבנה שלהם לרקע שעמד בבסיס ההתעללות בבנם.

מה הרגשתם כשראיתם את הסרטונים בפעם הראשונה?

שמואל: "נורא, נורא. בכיתי, כמו שלא בכיתי מעולם. תמיד לא חשבתי שמציקים לו. חשבתי שרק נותנים לו עבודה קשה, לא יותר מזה".

ידעתם משהו לפני? אולי הרגשתם אצלו משהו מוזר?

שמואל: "הוא אמר לי ולילדים שלי - אחים שלו שקשורים אליו מאוד - שמציקים לו. אמרתי לו: תשמע, תתמקד בעבודה ויהיה בסדר. לתמי חשבתי, שמדובר רק בענייני עבודה. לא ידעתי שזו התעללות כזאת".

חיה: "אני רוצה להוסיף, שכמה שבכינו בסרטון הראשון - מה שראינו אתמול בלילה, שבר אותנו לגמרי. לא ידענו שיש עוד סרטונים, חמורים יותר. אמנם שמענו מהמשטרה שיש עוד, אבל לא ידענו כמה זה חמור. מה שהרגשנו בפעם הראשונה, שראינו את הסרטון, זה אולי עשירית ממה שהרגשנו אתמול בלילה".

ההתעללות הקשה

אחרי ההתעללות הראשונה, הוא לא שיתף אתכם?

ההורים: "זו הבעיה שלו; הוא לא משתף אותנו בכלום, יש לו בעיה רגשית ונפשית חמורה. הוא לא מבין בדיחות, הוא לא יודע להגיב".

אנחנו מבינים שהוא לא נולד כך, נכון?

שמואל: "נכון. נפלה עליו מצוקה: הוא היה בישיבה באשדוד, ובגלל הדרמות של הריצה למקלט בזמן המלחמה ('צוק איתן. ח.ג.), הוא לא הצליח לחזור לעצמו, הוא נשאר בטראומה. לפני זה, הוא לא היה כך".

התיעוד הראשוני (צילום: מתוך הרשתות החברתיות)

למה נראה לכם שזה קרה: רקע לאומני או שמא בעקבות היותו נער מיוחד?

שמואל: "התשובה הנכונה היא גם וגם. עורך הדין שלנו, איתמר בן גביר, שאל עכשיו מה היה קורה אם עובד יהודי היה מתעלל בעובד ערבי מוגבל, הרי כל המדינה הייתה קמה על רגליה האחוריות...".

מה אתם מצפים שיקרה עם אותם בני מיעוטים?

שמואל: "שיישבו שנים רבות בתא כלא, בגלל שתי סיבות עיקריות: הראשונה זה בשביל הבן שלנו, כדי שהוא יוכל להרגיש טוב כשיידע שמי שמתעלל בו חוטף עונש, ושנית - בשביל להציל את מדינת ישראל, כי זה לא סיפור ראשון שערבים מציקים".

"אברך סיפר לי, שהוא עובד במחסנים של חברת מיזוג, ושם יש חודשיים שאין עבודה, בחורף, ובעל הבית אמר לו 'בסדר, אל תעשה כלום', והערבי התחיל להציק לו ש'זה גזל... למה אתה לא עובד', החל להקניט אותו ואף פתח לו את הרכב וגם התחיל לבדוק את תלוש המשכורת שלו".

"יש עוד עובד, גם בחברת מיזוג, שסיפר לי שכל פעם שהערבי עובר לידו, הוא נותן לו סטירה, אומר לו 'ימח שמך' וממשיך הלאה. כמובן שהכל הוא עושה 'בצחוק'... אשתי אמרה לי הבוקר ששרה אימנו אמרה לאברהם 'ראיתי את בן האמה מצחק' ורש"י מסביר שהוא ירה חיצים ואמר שהוא צוחק; אותו דבר קורה איתם. צריך לעקור את הנבלות הזו מהשורש".

אחד מהערבים החשודים בהתעללות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

איך הבן שלכם מרגיש לאחר פרסום המקרים המתועדים?

חיה: "הוא מאוד לא רגוע. ביקרנו אצלו ביום חמישי האחרון, לפני שהסרטון פורסם, והוא לא מצא את עצמו; היה מאוד לחוץ ומופנם. אנחנו לא ידענו למה, ורק אחר כך התברר לנו. בשבת, כשהוא הגיע הביתה, הוא שוב לא מצא את המקום שלו והסתובב לחוץ כל הזמן".

מתי הוא היה ב'סופר' בפעם האחרונה?

חיה: "ביום חמישי בבוקר, והוא הצליח לחזור לעבודה רק ביום שלישי... זה לא היה קל לו. קשה לנו לדעת איך המצב שלו עכשיו. מנהל העבודה שלו שאל אותו אתמול האם הוא חוזר מחר. למה הוא שאל אותו את זה? למה שלא יחזור?".

לסיום: מה המסר שברצונכם להעביר?

שמואל: "הבן שלי סיפר ששמו לנו מצלמות חדשות במחסנים. אז שאלתי אותו מה עם המצלמות הקודמות ואמרו שזה בגלל שהמצלמות הקודמות היו שבורות... אולי יש פה איזה שיבוש, ומי יודע כמה הוא סבל, מה שאנחנו לא יודעים. השם ירחם".

חיה: "לי יש מסר לצופים: חייבים לדעת שלילדים האלו יש רגשות. או שהם יודעים מזה או שלא - זה לא משנה; אבל יש להם רגשות, וכדאי מאוד, אם רואים אותם ברחובות, לחבק אותם. לא להיבהל מלשבת איתם באוטובוס. הם לא מדבקים... לא צריך לפחד מלשבת לידם. הם ילדים עם נשמה מיוחדת".

דבריו של עו"ד איתמר בן גביר

שמואל: "אני רוצה לציין, שעו"ד איתמר בן גביר הציע את עצמו דרך הפייסבוק לייצג אותנו, ואפילו שהוא עסוק עם הרבה דברים אחרים, הוא אמר שהוא מוכן לקחת את התיק".

האב, שמואל בלוי
האם, חיה בלוי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר