תיעוד

הילדים החרדים שנזרקו לרחוב הפגינו בספרא: "אין לנו מבנה"

170 ילדים מתלמוד תורה 'הספרדי החדש' בירושלים הפגינו בכיכר ספרא לקראת שנת הלימודים תש"פ ההולכת ומתקרבת, ולאור העובדה כי עדיין לא נמצא מבנה מתאים עבורם (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

170 ילדים מתלמוד תורה "הספרדי החדש" בירושלים נמצאים ימים ארוכים ללא מבנה. הסיבה: המבנה בו שהו עד כה, מבנה פרטי שנמכר על ידי הבעלים.

הילדים והוריהם הגיעו מוקדם יותר היום (חמישי) לרחבת כיכר ספרא והפגינו נגד ראש העיר והנציגים החרדים שבמשך חודשים ארוכים הבעיה הונחה לפתחם, ובכל זכת לא מצאו פיתרון.

במהלך המחאה ירד סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך אברהם בצלאל והבטיח לדאוג לפיתרון קבע.

החשש הגדול כי בא' אלול עשרות ילדים ילמדו בבתי כנסיות, בעוד היתר ימצאו עצמם ללא מקום לימודים.

המדובר הוא בתלמוד תורה "החדש" בראשו עומד המנהל הרב אהרן רפאלי. התלמוד תורה קיים שבע שנים ונחשב לאחד מתלמודי התורה המצוינים של הציבור הספרדי בעיר.

הוא שכן במבנה פרטי ברחוב דוד ילין, אלא שהבעלים של מבנה התלמוד תורה החליט למכור את המבנה, כך יצא שכ-170 ילדים נותרו ללא מקום לימודים כבר קרוב לחצי שנה.

בהנהלת התלמוד תורה פנו לעיריית ירושלים בניסיון לקבל מבנה העומד ריק ללא שימוש ברחוב תחכמוני בעיר, אך העירייה מנימוקים משפטיים מסרבת לשחרר את המבנה. בעיריית ירושלים הסבירו ל'כיכר השבת', כי המחלקה המשפטית מנועה מלשחרר את המבנה למוסד הנחשב ל"מוסד פטור", בעוד על פי התקן הוא אמור לשמש לצרכי רווחה בלבד.

מעיריית ירושלים לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר