צפו

מרדכי בן דוד על מבטלי הופעתו: "הם מזרע עמלק"

"ישנם יהודים-כביכול שהם מזרע עמלק, והם רודפים את התורה של הקב"ה" - אמר גדול הזמר החסידי מרדכי ורדיגר, על הגורמים המשפטיים שהובילו לביטול המופע שלו לגברים בלבד. צפו (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
המתקפה של הזמר (באדיבות המצלם. תמונה ראשית, ארכיון: קובי הר צבי ואפרים גרינוולד, "לב אחד")

גדול הזמר החסידי, מרדכי בן דוד (ורדיגר), הופיע בסוף השבוע האחרון ב'קומזיץ' לבחורי ישיבה ואברכים בעיר באר שבע, ותקף במלים קשות את החלטת בית המשפט שאסר על עיריית חיפה לממן את המופע שלו לגברים בלבד, שיועד להתקיים בתחילת השבוע שעבר במרכז הקונגרסים בעיר.

כזכור, בשל מעורבות העירייה בבעלות על המקום, הוחלט לבסוף שלא לקיים את האירוע, גם לא במימון פרטי של המפיקים, והוא בוטל לחלוטין, בטענות ל"הדרת נשים".

בדבריו לקהל הבאר-שבעי, אמר ורדיגר: "הקב"ה החזיר אותנו לארץ ישראל אחרי 2,000 שנות גלות, אבל מי היה מאמין שפה, בארץ הקודש, נסבול רדיפות מכביכול-יהודים - ובכוונה אני אומר 'כביכול'".

אלו שגרמו לביטול המופע בחיפה הם מזרע עמלק, טען הזמר החרדי המפורסם, והסביר: "יש מכתב מפורסם מרבי אלחנן וסרמן, שהיה תלמיד מובהק של החפץ חיים, על הפסוק 'אומר אני מעשי למלך', והוא מבהיר שם את העניין של 'מלחמה לה' בעמלק מדור דור' - הכוונה היא שעמלקים באו ללחום בה' - אז הוא כותב שם במפורש שישנם יהודים-כביכול שהם מזרע עמלק, והם רודפים את התורה של הקב"ה".

"זה מזעזע, אבל זו האמת", אמר מרדכי בן דוד, וחתם: "בואו ונתפלל יחד: 'תפלה לעני כי יעטף ולפני ה' ישפך שיחו'".

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', בעקבות הכפייה החילונית וההתערבות המשפטית למניעת אירועים הנערכים על טהרת הקודש, בהפרדה בין גברים לנשים, החליטו הזמרים החסידיים לצאת למאבק, שנפתח הערב בהופעת ענק לבני הישיבות.

המטרה, בין היתר, לחזק את גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד. וכך, בהשתתפות אמנים נוספים, בליווי תזמורת המנגנים בניצוחו של מוישי רוט ובהנחייתו של השדרן מנחם טוקר, נערך האירוע לגברים בלבד, כחלק מתכניתו של טוקר "מוצ"ש חי" ברדיו "קול חי", בבנייני האומה בירושלים.

המפיקים הצהירו, כי ההכנסות מהאירוע יהיו קודש למימון ההוצאות והמערכה המשפטית כנגד מניעת ההופעות לגברים בלבד במגזר החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר