כשהתרסיס לא מספיק: איך להיפטר מכתמי שוקולד בבגדים

סופלה זה טעים, אך כשהוא נופל על חצאית בהירה זה לא נעים. כתמי שוקולד הם בין הכתמים הקשים ביותר. לעתים, ריסוס של מסיר כתמים אינו מספיק. אז הנה התהליך שיבטיח לכם בגדים ללא רבב (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כפית גלידת שוקולד פשוט נפלה על חולצתו של הילד שלכם (או על שלכם)? אל תיבהלו. אפשר להסיר כתמי שוקולד, אך התהליך ידרוש חומר ניקוי נוזלי, מים קרים וקצת סבלנות. וכמו ברוב הכתמים, ככל שתמתינו זמן רב יותר, כך יהיה קשה להסירם. לכן, פעלו במהירות ככל שתוכלו ולפי העצות הפשוטות הללו כדי לקבל את הבגדים האהובים שלכם בחזרה:

1. נסו להסיר חתיכות הבולטות על פני השטח

אם פרוסת עוגת שוקולד נחתה על המכנסיים הלבנים של ילדכם, ראשית, נסו לקלף עודפים של פיסות שוקולד מפריט הביגוד בעזרת סכין קהה או כף. אל תשתמשו בנייר סופג מכיוון שככל הנראה הוא פשוט ימרח את השוקולד על אזורים נקיים של הבגד.

אבל אם שפכתם שוקולד חם, תוכלו לספוג את עודפי הנוזלים בעזרת מגבת נייר. כמו כן, אל תשתמשו בסכין חדה שעלולה לגרום נזק רב יותר לפריט. אם השוקולד כבר התייבש, יתכן ויהיה קשה להיפטר ממנו, אז היזהרו. אתם לא רוצים לעשות יותר נזק מתועלת.

2. שטפו מבפנים החוצה

למרות שכנראה תתפתו להניח מים ישירות על הכתם, אל תעשו זאת. במקום זאת, יש לשטוף את האזור המוכתם עם מים זורמים קרים (או מי סודה) מגב הבגד ולהפוך אותו כלפי חוץ, אם ניתן. בדרך זו אתם "דוחפים" החוצה את הכתם בכמות הבד הכי פחותה ועוזרים לשחרר אותו.

כמו כן, אל תשתמשו במים חמים או רותחים שכן הדבר עלול לחזק את הכתם. אם אינכם מצליחים להחזיק את הפריט תחת מים זורמים, נסו במקום זאת להרוות את הכתם במים מבחוץ.

3. שפשפו את הכתם בעזרת חומר כביסה נוזלי

בשלב הבא, יש למרוח חומר נוזלי לניקוי כביסה על הכתם. אתם יכולים גם להשתמש בסבון כלים, אם אין לכם חומר נוזלי לכביסה (אך אל תשתמשו בחומר ניקוי המיועד למדיחי כלים). תנו לבגד "לשבת" עם חומר הניקוי במשך חמש דקות ואז השרו אותו במשך 15 דקות במים קרים. (אם מדובר בכתם ישן, יש להשרות את הבגד במים קרים למשך 30 דקות לפחות.)

כל שלוש דקות בערך, יש לשפשף בעדינות את האזור המוכתם כדי לעזור לשחרר אותו מסיבי הבד ולשטוף. המשיכו שלב זה עד שהסרתם כמה שיותר מהכתם ואז שטפו לחלוטין את האזור המוכתם.

4. הניחו מסיר כתמים ושטפו

אם הכתם טרם ירד, מומלץ להוסיף מוצר להסרת כתמים ולמרוח אותו בשני צידי הכתם. אח"כ, יש לכבס את הבגד כרגיל במכונת הכביסה. ודאו שהכתם נעלם לחלוטין לפני שאתם זורקים את הבגד למייבש או מגהצים אותו מכיוון שהחום יחזק את הכתם, כאמור. עדיף לייבש את הפריט תחילה באוויר טבעי, כדי לוודא שכל עקבות הכתם הוסרו.

שלב אופציונלי: ניקוי יבש

יתכן שתתקשו להתמודד עם כמה בדים שאינם רחיצים כמו משי, ויסקוזה וצמר. אז קדימה, סורו לסניף הניקוי היבש הקרוב לביתכם ותנו למקצוענים להתמודד עם הכתמים במקומכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר