הקלטות נתניהו

משרד המשפטים נגד ראש הממשלה; איוב קרא בלהב 433

במשרד המשפטים אומרים היום כי הובהר לנתניהו שעליו להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על מי שמקיימים עמו קשרי חברות אישית • איוב קרא יגיש תלונה על האזנה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

בהודעת משרד המשפטים היום (שלישי) בעקבות חשיפת הקלטות נתניהו אתמול בחדשות 13, הם מבהירים כי נאסר על ראש הממשלה לטפל על נושאים המשפיעים על חבריו.

"גם לאחר התפטרותו מתפקידו כשר התקשורת, הובהר כי מתוקף תפקידו כראש הממשלה, רשאי נתניהו לעסוק בעניינים הנוגעים למשרדי הממשלה השונים, לרבות משרד התקשורת, וכי עצם העובדה שהוא אינו מכהן עוד כשר התקשורת אינה שוללת את מעורבותו בתחום התקשורת בכובעו כראש הממשלה. מובן כי מעורבות זו כפופה לאיסור על פעולה בניגוד עניינים", נמסר.

עם זאת הוסיפו כי "נוכח רגישות העניין, הובהר לראש הממשלה כי בהמשך לחוות הדעת שכבר נמסרו בנושא, עליו להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על מי שמקיימים עמו קשרי חברות אישית, וכי עליו להתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה במקרים שבהם הטיפול בתחום התקשורת כרוך עם נושאים מעין אלו".

בהתייחסות ישירה להקלטות, נמסר מדוברות משרד המשפטים: "אין בדעתנו להתייחס כרגע לתוכנו של הפרסום אמש, בנוגע להקלטות השיחות בין רה"מ לבין שר התקשורת דאז, איוב קרא".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הודעת משרד המשפטים מוכיחה שראש הממשלה נתניהו צדק בתגובתו והיה רשאי לפעול בעניין ערוץ 20 שאינו קשור לאף אחד בהסדרי ניגוד העניינים שנערכו לו. לכן הניסיון להשתמש בתגובת משרד המשפטים נגד ראש הממשלה הינו המשך של מסע הרדיפה השקוף והנלעג נגד ראש הממשלה נתניהו".

"כל מי שראה את הפרסומים מבין מייד שראש הממשלה נתניהו לא פעל למען אף חבר אלא אך ורק למען גיוון הדעות בתקשורת ולמניעת השתקת ערוץ 20 - כבשת הרש של הימין בטלוויזיה".

במקביל, שר התקשורת לשעבר איוב קרא הגיע הצהריים ללהב 433 והגיש תלונה בגין האזנות סתר שביצעו לו לטענתו. "הגעתי ליחידת המשטרה הכי מקצועית במשטרת ישראל כדי להגיש תלונה חשובה בגין האזנות סתר שהיו נגדי ונגד ראש הממשלה נתניהו".

קרא הוסיף, "הכתבה בערוץ 13 הייתה מגמתית ונועדה לפגוע בי ולפגוע ברה"מ נתניהו. לא אתן שיפגעו בנאמנות שלי, באמינות שלי, בדרך שלי ובאידאולוגיה שהלכתי בה שנים רבות למען עם ישראל, למען מדינת ישראל, למען הליכוד ובראש ובראשונה למען בנימין נתניהו, ראש הממשלה".

"אני סומך על משטרת ישראל שתחקור את האמת. המשטרה יכולה בפרק זמן קצר, 36 שעות, לעלות על מי שהביא את ההקלטות האלה באישור היועמ"ש. אני סמוך ובטוח שהיחידה המיוחדת הזו תביא לחקר האמת והצדק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר