סקירה חרדית

נשיא הונדורס ביקר בעיר בני ברק. תיעוד

נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס ביקר עם רעייתו בבני ברק ונועד עם אנשי עסקים חרדים, מלווה במשלחת עסקית ממדינתו וביקש לשמוע על אורח החיים החרדי. צפו (חדשות)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס, המבקר בימים אלו בישראל ערך היום (שלישי) ביקור בעיר התורה והחסידות בני ברק ונועד עם קבוצת אנשי עסקים חרדים, מלווה במשלחת עסקית ממדינתו.

בפגישה שהתקיימה במשרדי 'שחור ולבן' בבני ברק השתתפו: איש העסקים והיזם עו"ד משה בר שלטון; יוסי אלדר, יוזם הביקור, סגן נשיא לשכת המסחר מקסיקו-ישראל; מנכ"ל 'שחור ולבן' דודי מרדר ופורום אנשי עסקים חרדים מובילים נוספים.

הנשיא הגיע לפגישה יחד עם רעייתו, שגריר הונדרס, נשיא לשכת המסחר מיגל מוניוס ומשלחת של אנשי עסקים מהונדורס המתלווה לביקורו שנועד גם לפתח את הקשרים הכלכליים עם ישראל.

גורם שהשתתף בפגישה אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "הצגנו לנשיא סקירה על העולם החרדי והייחודיות שלו, הנשיא ביקש לשמוע על אורח החיים של המגזר החרדי ואיך זה מתבטא גם מבחינה כלכלית. אנשי העסקים שהשתתפו במשלחת דנו באפשרות לשיתופי פעולה עם אנשי העסקים החרדים, הפעילים ברחבי אמריקה הלטינית".

יוזם הביקור הוא יוסי אלדר, סגן נשיא לשכת המסחר מקסיקו-ישראל, ונשיא ארגון 'פרלמנט למען ישראל' הפועל ברחבי אמריקה הלטינית להגביר את התמיכה בישראל, הן מבחינה מדינית כמו בהצבעות באו"ם, והן בנושאים כלכליים וחברתיים, כמו פתיחת לשכות מסחר ותיירות הדדיות.

בתחילת השבוע ביקר נשיא הונדורס יחד עם רעייתו בכותל המערבי. הנשיא התרגש מאוד מהביקור, ואמר כי ביקר בכותל לפני קרוב לשלושים שנה, ביקור שהשפיע עליו מאד. הוא הביע שמחה על כך שהעם היהודי מופקד על מקום קדוש זה ופותח את שעריו בפני כל באי עולם, והוא שמח לחזור ולבקר במקום הקדוש הזה.

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ אמר עם הנשיא פרק קכ"א בתהילים ובירך אותו בתפילת שלמה המלך שכל תפילותיו ותפילות ארצו יתקבלו ברצון.

בסיום ביקורו אמר הנשיא: "מדינת ישראל יכולה לראות בהונדורס אחות תאומה. אנו פותחים כעת מערכת יחסים חדשה. יש לי זכות להיות נשיא הונדורס ואני מודה לכם על שמירת המקום הקדוש הזה".

(צילום: הקרן למורשת הכותל)
(צילום: הקרן למורשת הכותל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר