יו"ר 'דגל' מדבר על הכל

גפני: "ההסכם עם הדת"לים - מתאים לדעת הרב שך"

שינוי הקו של בני גנץ • ההסכם עם החרד"לים • המתקפות של איווט • הנוכחות של ינקלביץ' ב'כחול לבן' • החרדים שמצביעים לנתניהו • החינוך המיוחד • העימות על הפריפריה, אלי ישי וחוק הגיוס • ח"כ משה גפני בראיון (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: יוחנן בלייך; תמונות: חיים גולדברג)

13 ימים לבחירות לכנסת ה-22, יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מדבר על הכל בראיון מיוחד ל"כיכר השבת".

האמירה של בני גנץ נגד ממשלה עם החרדים, החברות של עומר ינקלביץ' במפלגתו, ההסתה של איווט ליברמן והפוליטיקאים שמשתמשים בהסתה נגד החרדים בכדי להשיג רווח פוליטי, היעד של 'דגל התורה' והסקרים הלא מחמיאים לימין. וגם, החרדים שמצביעים ל'מחל' והביקורת שלו על נתניהו, המאבק עם ש"ס על קולות הפריפריה והתמיכה במינוי אלי ישי לשר.

כותרות הראיון

האמירה של בני גנץ על ממשלה ליברלית ללא החרדים: "אנחנו לא משנים את המנגינה. עם לפיד לא יושבים, נקודה. זה ברור לגמרי. מתברר על בני גנץ, מתברר שהערכים זה לא הצד החזק שלו, כנראה יאיר לפיד אמר לו שהם מאבדים קולות לאיווט בגלל שהוא תוקף את החרדים, וצריך לשנות, והוא שינה.

ח"כ משה גפני בראיון ל'כיכר השבת'

"כנראה שערכים זה לא בדיוק הצד החזק שלו, לא אמרנו שנשב אתו, לא אמרנו שלא נשב אתו. אני מקווה שהוא יתעשת ויראה שלא עושים דבר כזה, מי שרוצה להיות בעמדת מנהיגות - צריך להתנהג אחרת, זו לא התנהגות ראויה".

ליברמן מאשים שהכל מתואם בין החרדים לגנץ: "ליברמן אמר שבמאה שערים הצביעו 120%, בדקתי בוועדת הבחירות, מתברר שאחוז ההצבעה לחרדים כ-30%, אצלו עובדות לא רלוונטיות. הוא לא מבין בעובדות.

"על ליברמן לא עובר שום דבר, לא עבר עליו כלום. הוא לא יודע כמה נזק הוא עושה לעצמו ולחברה הישראלית - וכנראה זה לא מעניין אותו. הוא מעניין אותו רק דבר אחד: ליברמן. אם יהיה לו טוב בשבילו ללכת עם שטריימל כדי שהוא יקבל קולות - הוא היה הולך עם זה. אם טוב לו לפרק את כל ההתנחלויות ביהודה ושומרון - הוא היה עושה את זה.

"לא עבר עליו כלום, הוא היה כזה תמיד והוא ימשיך להיות כזה. הוא לא ראוי להיות בפוליטיקה הישראלית, הוא יכול להיות בציבוריות הישראלית, הוא עושה נזק בל יתואר, גם לעצמו וגם לנו".

ח"כ משה גפני בראיון ל'כיכר השבת'

הנוכחות של ח"כ עומר ינקלביץ' ב'כחול לבן': "אין לי מושג, לא מכיר. היא ישבה בוועדה, פעם ראשונה שראיתי אותה. כשהוא אומר שהוא לא יישב עם החרדים, לא בטוח שהוא חושב כך, אבל אם הוא אומר שהוא לא יישב עם החרדים אז הוא גם לא יישב עם חברת הכנסת שנמצאת אצלו, שהיא חרדית? אין לי מושג וזה לא מעניין אותי".

הפוליטיקאים שמשתמשים בהסתה כנגד החרדים בכדי להשיג רווח פוליטי: "ליברמן ראה שהוא מגרד את אחוז החסימה, מה יביא ליברמן? הוא עשה משהו בשלושים שנה שהוא בכנסת? כלום. הוא לא עשה. ואז הוא אמר שהדבר הכי פשוט זה 'הכה את החרדים והצל את רוסיה'. אני לא חושב שימי השנאה כנגד החרדים חוזרים, יש הסתה על ידי מספר אנשים שהם שווים ל'כפרות'. כמה אנשים שרוצים לקבל קולות ואסור לנו לשחק לידיים שלהם".

היעד של 'דגל התורה': "היעד שלי כמו שאמר מרן שר התורה, כשאמרנו לו שיש שמונה מנדטים הוא אמר 'למה לא עשרה', מה שהוא 'בדיעבד' אצל גדול הדור אצלי הופך להיות מסקנה".

ח"כ משה גפני בראיון ל'כיכר השבת'

הסקרים לא מעניקים רוב לימין: "המציאות היא שצריך לחכות עד אחרי הבחירות כדי לראות מה התוצאות. אני מקווה שהתוצאות תהיינה שהימין והחרדים יוכלו להרכיב קואליציה. יש סיכוי, יש סיכוי שאפשר לעשות קואליציה, יש סיכוי שהחרדים והימין יהיו בקואליציה".

חרדים המצביעים ל'ליכוד': "אני אומר לכל החרדים שמצביעם לנתניהו כי זה מבחינתם הנושא: אנחנו לא עם נתניהו, אנחנו שותפים שלו, אנחנו בקואליציה, אבל אנחנו לא אנשים שלו. יש לי הרבה חסרונות להגיד עליו, אבל אני לא רוצה להגיד, אנחנו רוצים שהוא יזכה.

"אני מדבר לחרדים שפתאום הם אנשי ליכוד ותומכים בו, שלא יבלבלו במוח, הם לא חרדים, אם הם מצביעים לנתניהו. מה שהוא עושה, בעיקר לש"ס, זה דבר חמור, שיזכרו שיש דין ויש דיין".

משבר החינוך המיוחד והמתקפה של ח"כ יעקב מרגי נגדו: "אני שוכב על הגדר בשביל החינוך המיוחד כבר הרבה שנים, בחלק מהדברים גם הצלחתי. מרגי העביר את הרפורמה של החינוך המיוחד, הוא לא התנה את זה בחינוך המיוחד של החרדים. בניגוד אליי, שאני עצרתי העברות. זה נח לזרוק הכל על גפני כי באמת אני היחיד שעובד כמו חמור".

ח"כ משה גפני בראיון ל'כיכר השבת'

שלטון בג"צ והקמפיין נגדו: "אנחנו מרגישים שבג"צ הולך ומשתלט על המערכת הדמוקרטית בישראל. לא נבחרי הציבור קובעים, מי שקובע זה כמה אנשים שאתה גם לא יודע איך הם נבחרו, אתה לא יודע באיזה פרוטקציות זה קרה. הם מחליטים, על הדברים של הדת המדינה. על הדברים הכלליים, הם מחליטים כל דבר, בנושא הביטחוני והמדיני. הכל תלוי בהם. אנחנו חושבים שצריך להפסיק עם זה, זה פוגע במדינה, זה פוגע בדמוקרטיה, זה פוגע בנו".

השינוי ההיסטורי בחתימת ההסכם עם הציונות הדתית, נגד פינוי שטחים: "אנחנו חתמנו על הסכם, ההסכם הזה לא נעשה על ידינו לבד. עד היום אנחנו לא הצבענו נגד ארץ ישראל. מעולם לא הצבענו על פינוי ישובים או לפגוע במתיישבים ביו"ש. כתבנו בהסכם שנמשיך את המדיניות הזו.

"אחד הדברים המרכזיים שמרן הרב שך דיבר זה לא לריב עם אמריקה. היום אמריקה זה משהו אחר, נמצאים בקדנציה של טראמפ, תמונת המצב שאנחנו לא הולכים נגד ארה"ב. לגבי ההסכם, ההסכם זה סטטוס קוו בעניין. לא השתנה דבר וחצי דבר".

המאבק עם ש"ס על קולות הפריפריה: "אנחנו נעשה עצרות בבאר שבע. מה זה באר שבע? מה היא רואה? זה שלה? מה שלה בעניין הזה? אנחנו עובדים בכל הארץ. אנחנו עובדים עם כל הציבורים במדינת ישראל. אנחנו נותנים להם חינוך יותר מכל אחד אחר. זה שייך למישהו? אני לא רוצה לפתוח דברים שאנחנו מדברים מה שייך למי, המאזן יהיה לרעת ש"ס".

ח"כ משה גפני בראיון ל'כיכר השבת'

המשא ומתן עם אלי ישי: "אני תומך במינוי שלו לשר. תומך בזה. אנחנו מדברים עם נתניהו. זה עדיין לא נגמר".

חוק הגיוס: "היה בקריאה הראשונה, מה שמדובר אז שלפחות יהיה פתרון. יש לנו ניסוח שהניסוח הזה נדרוש אותו, זה עומד באישור מועצות גדולי וחכמי התורה. אני לא רוצה לדבר על זה עכשיו. יש בלבי על ראש הממשלה שהיה צריך להביא את זה לפני הבחירות".

חוסר הגיבוי של נתניהו בסערת ההופעות בהפרדה: "יש בלבי על ראש הממשלה, שמגיע הנושא הזה של ההפרדה המגדרית. הוא היה צריך לצאת לטובתנו. ראש ממשלה שהוא שותף שלנו ואנחנו הולכים אתו כל הזמן. הוא היה צריך לצאת לטובתנו, צר לי שהוא לא עשה את זה, זה לא מוסיף לו שום דבר".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר