בדרך ללונדון

נתניהו: יש מצלמות בסופר, רוצים גם בקלפי

ראש הממשלה המריא הבוקר לביקור קצר ללונדון, שם ייפגש עם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון המצוי במשבר פוליטי. לפני המראתו אמר: "זה לא הזמן לנהל שיחות עם איראן" (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח, לע"מ)

בעיצומו של המשבר הפוליטי המתפתח בבריטניה ופחות משבועיים לבחירות בישראל, המריא הבוקר (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ללונדון, לביקור בזק שיימשך פחות מ-24 שעות.

לפני שעלה למטוס, תקף שוב נתניהו את התנגדות היועמ"ש להצבת מצלמות בקלפיות. "אני חושב שהעמדה שהוצגה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה ביחס לסגירת הקלפיות או יותר נכון ביחס לאי-קבלת המצלמות זה דבר שאין לו הסבר. אנחנו לא נאפשר גניבת בחירות".

"השופט מלצר בעצמו אמר שיש כאן בעיה אמיתית והדרך היחידה לטפל בבעיית זיוף בקלפיות בדמוקרטיה זה להביא לנציגים השונים ולמשקיפים השונים את היכולת לפקח. בישראל יש מצלמות בכל מקום, יש מצלמות כאן, יש מצלמות בסופרמרקט, בקופת חולים. אין מקום שאין מצלמות".

"אולם הקלפיות אמור להיות נטול מצלמות, הרי אף אחד אינו מדבר על כך ואינו חושב על כך שהמצלמות יכנסו מאחורי הפרגוד. אבל כדי למנוע זיופים, כדי למנוע את גניבת הבחירות אין שום הסבר להתעקשות הזאת. ועל כן אנחנו ממשיכים בחקיקה שהיא טובה לטוהר הבחירות ולא אכפת לנו, ולהיפך, אנחנו רוצים שיהיו מצלמות בכל הקלפיות בכל חלקי הארץ".

בהתייחסות מדינית אמר נתניהו: "התבשרנו על עוד הפרה והתרסה של איראן בתחום חתירתה לנשק גרעיני. זה מצטרף לפעולות תוקפניות נגד השיט הבינלאומי ומדינות באזור".

ראש הממשלה הוסיף כי "זה לא הזמן לנהל שיחות עם איראן אלא להגביר את הלחץ על איראן, על הנושאים האלה ואחרים אשוחח בביקור הבזק בלונדון".

נתניהו ישהה בלונדון פחות מ-24 שעות, במהלכן ייפגש עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון - לראשונה מאז שנכנס לתפקידו בחודש שעבר.

נתניהו יפגוש גם את שר ההגנה האמריקני החדש מארק אספר - כאשר גם איתו מדובר בפגישה ראשונה מאז נכנס לתפקידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר