שיחה לבבית

בנימין נתניהו פגש את בוריס ג'ונסון בלונדון

ראש הממשלה שנמצא בביקור בבריטניה פגש את ראש הממשלה הבריטי, בוריס ג'ונסון ונועד עמו כחצי שעה כשהם משוחחים בעיקר על האיראנים וגם על הפלסטינים (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח, לע"מ. וידאו: עומר מירון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (חמישי) עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון במעונו הרשמי ברחוב דאונינג 10 שבלונדון. בפתח פגישתם שנמשכה כחצי שעה, אמר נתניהו: "יש לנו אתגרים של ביטחון עם איראן ואני רוצה לשוחח איתך על זה". ג'ונסון השיב: "אני רוצה לדבר איתך על פתרון שתי המדינות".

"פעם ראשונה שאני מארח אותך פה וזה כבוד. ברוך הבא", קידם ג'ונסון את פני נתניהו, שהגיב בחום: ""בוריס, טוב לראותך, אך במיוחד כראש ממשלה. היית ונשארת חבר גדול של העם היהודי ושל ישראל. אני משבח את העמידה האיתנה שלך נגד האנטישמיות ואת תמיכתך בביטחון ישראל. הקשרים בינינו חזקים מאי פעם - בכלכלה, במסחר, בטכנולוגיה ובשת"פ הביטחוני. אלה הם דברים בעלי חשיבות עצומה".

"זה לא שחסרים לנו אתגרים. יש לנו את האתגר של התוקפנות האיראנית והטרור, ואני רוצה לדבר איתך על הדרך שבה אנחנו יכולים לעבוד יחד כדי להתמודד עם האתגרים הללו למען השלום. אני רוצה להודות לך על הזדמנות לעשות זאת", הוסיף נתניהו.

ג'ונסון אמר: "אני רוצה לדבר איתך על פתרון שתי המדינות. נתניהו השיב לו: "נדבר גם על זה". השניים נפגשו בשעה שג'ונסון שרוי במשבר פוליטי חריף סביב הברקזיט.

בהמשך ייוועד נתניהו עם שר ההגנה האמריקני מארק אספר. נתניהו צירף לנסיעתו לבריטניה את ראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף אהרון חליוה ואת מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין לקראת פגישתו עם מזכיר ההגנה האמריקני. זו הפגישה הראשונה בין אספר לבין נתניהו שהוא מקבילו כשר הביטחון.

לפני המראתו, אמר נתניהו בנתב"ג, כי "הבוקר התבשרנו על עוד הפרה והתרסה של איראן בתחום חתירתה לנשק גרעיני זה מצטרף לפעולות תוקפניות נגד השיט הבינלאומי ומדינות באזור. זה לא הזמן לנהל שיחות עם איראן אלא להגביר את הלחץ על איראן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר