רחוק=מתוק

סקר חדש קובע: עד כמה כדאי לגור קרוב למשפחה

יותר מ-2,000 מבוגרים שהשתתפו בסקר הבהירו את דעתם בעניין מגורים בסמיכות למשפחה, ביקורים ללא הודעה מוקדמת וזמן רב מדי בחיקה. תשובותיהם היו חד משמעיות: רחוק-מתוק (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עומדים לקנות בית? אתם בוודאי שוקלים גורמים גדולים כמו תקציב, שכנים איכותיים, קרבה למוסדות הלימוד של הילדים ואפילו למשפחה. לפני שתעברו לגור בשכנות להורים של בן הזוג שלכם - או ברחוב סמוך להורים שלכם - אולי תרצו לבדוק מחדש את בחירתכם.

בנק אלי סקר יותר מ-2,000 מבוגרים אמריקאים שהבהירו את דעתם בעניין מגורים קרובים למשפחה, ביקורים ללא הודעה מוקדמת וזמן רב מדי בחיקה. לא, זה לא שהם לא אוהבים את משפחותיהם - אלא שהשתכנות בשכונה או עיר אחרת, לעומת באותו הרחוב, מאפשרת למשפחות ליהנות מביקורים, מבלי לשבש האחת את חייה של השניה.

נראה כי הצעירים ביותר שלקחו חלק בסקר הקפידו לשמור על מרחק: 63 אחוזים מבני דור ה-Z (שנולדו משנת 2000 ואילך) ו-62 אחוזים מבני דור ה-Y (שנולדו בשנות ה-80 וה-90) ציינו כי המרחק חשוב מאד. ולא רק הצעירים הם אלו שזקוקים למרחק מהוריהם: 64 אחוזים מהאנשים הודו שלמרות שהם כמובן מעריצים את ילדיהם הגדולים, הם לא אוהבים את הרעיון של לחיות איתם.

אז מהו המרחב האידאלי שיש להשאיר בין קרובי משפחה? בסך הכל, 57 אחוזים מהנשאלים מסכימים שמרחק נסיעה צריך להפריד אותם מהוריהם או מחותניהם - כאשר נסיעה של 15 עד 45 דקות עדיפה. יש משהו נעים בידיעה שמתגוררים בסמיכות למשפחה, אבל לא כל כך קרוב עד שהחמות יכולה לדפוק על הדלת בכל רגע נתון.

תתפלאו, אבל ביקורי פתע בלתי מבוקשים הם דאגה אמיתית להפליא בקרב הרבה מבוגרים: 38 אחוזים ציינו כי "לחיות במרחק חמש דקות מהורים / חותנים" זהו גורם הלחץ העיקרי שלהם בכל הקשור למשפחתם; 37 אחוזים הסכימו שקרובי משפחה לא צריכים לגור מספיק קרוב רק כדי "להיכנס ולהגיד שלום" ו-42 אחוזים מבני המילניום שונאים את הרעיון של ביקור ללא הודעה מוקדמת.

למרות שמעבר דירה כדי להיות קרובים יותר למשפחה זה לא עניין נדיר, הסקר הזה מוכיח שיש בהחלט דבר כזה להתגורר קרוב מדי לבני משפחה. בואו רק נגיד שקביעת גבולות בריאים ביניכם לבין הוריכם ו / או השווער והשוויגער, עשויים ליצור דינמיקה משפחתית מאושרת יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר