המתיחות בגור - לשיא

הגר"ש אלתר לא הוזמן ולא השתתף בחתונת נכד האדמו"ר

הקרע בחסידות גור בעקבות תמיכת ראש ישיבת שפת אמת בעסקן דוד ברלינר למרות שהוחרם על ידי רבני החסידות: כל בני ה'פני מנחם' משתתפים בשמחת נכד האדמו"ר מגור - מלבד הגר"ש (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חופת גור, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש ישיבת שפת אמת, הגאון רבי שאול אלתר לא הוזמן לשמחת נישואי נכד האדמו"ר מגור, המתקיים בשעה זו (שלישי) בבית המדרש של החסידות ברחוב ירמיהו בירושלים - כך נודע ל'כיכר השבת'.

הגר"ש אלתר החליט שלא להגיע להשתתף בחתונה, למרות שכל שאר אחיו, בני האדמו"ר הקודם בעל ה'פני מנחם', משתתפים כרגיל ויושבים במקומות השמורים להם בשולחן הכבוד.

גם גורמים בחסידות גור וגם מקורבים לראש ישיבת שפת אמת, אישרו בשיחה עם כיכר השבת כי הגר"ש אלתר אכן לא הוזמן, בניגוד למקובל בחתונות קודמות במשפחת האדמו"ר.

החופה בגור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יצוין כי בחתונות האחרונות של נכדי בן דודו - האדמו"ר מגור, כבר לא הגיע הגר"ש אלתר לחופות, אך היה מגיע לסעודות בבית המדרש - אך הפעם, גם משם הוא נעדר.

בשטיבל של הגר"ש ברחוב אלקנה בירושלים, היו שטענו היום כי אחיו ביקשו אף הם להדיר את רגליהם מהחתונה כמחאה על הפגיעה בכבודו, אך ר' שאול ביקש מהם להשתתף כרגיל.

הגאון רבי שאול אלתר (צילום: אלי קובין)

מנגד, גורמים בחסידות גור טוענים כי עובדת השתתפותם מעידה על כך שהם מקבלים על עצמם באופן מלא את מרותו של האדמו"ר מגור.

הרקע למתיחות בחסידות: העובדה שהגר"ש אלתר הוציא מכתב תמיכה בעסקן דוד מנדל ברלינר, שתבע לבית המשפט בארה"ב את מוסדות גור בעקבות המחלוקת על שטח הקעמפ וסירב לציית להוראת האדמו"ר מגור בנידון.

כזכור, במשך השנים הקעמפ היה לבחורי החסידות אך בהוראת האדמו"ר הוחלט להסב את המקום לבנות בלבד. אי הסכמתו של ברלינר למהלך, כמו גם ויכוח כספי, הובילו לתביעה של ברלינר בבית משפט ולחרם נגדו על ידי רבני גור.

במכתבו טען הגר"ש אלתר כי, "שמעתי בעצמי מהרה"ג ר' נפתלי נוסבוים ומהרה"ג רש"ד הכהן גרוס, שחתמו על המכתב נגד העסקן, בלי ידיעת העובדות לאשורם".

בהמשך תקף את האלימות שהייתה בתקופה בה שהה ברלינר בארץ: "הנני מוחה על דרכי הטרור באלימות ובזרוע, ובהלבנת פנים, המנוגדים הן לדין תורתנו הקדושה, והן לדרך רבותינו הקדושים זיע"א ויבלחט"א".

מאז, מיעט הגר"ש אלתר להגיע אל בית המדרש של החסידות ברחוב ירמיהו, וגם כאשר השתתף בטיש של האדמו"ר מגור, לא זכה לאותו יחס מכובד כפי שהיה לפני כן.

כעת, כאמור, המתיחות מגיעה לשיא חדש - כאשר לראשונה נוקטים בחסידות בצעד ראשון שמרחיק את הגר"ש אלתר מתוך הקהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר