מעניין בוואטסאפ

ויראלי: כשכתב 'הארץ' הטריל את הקולגות

חיים לוינסון ניצל את העובדה שאין אפשרות לשלוח שאלות בקבוצת הדוברות של המפלגה והחליט להטריל אותם על ידי שינוי שם הקבוצה. אליו הצטרפו עקיבא נוביק וטל שליו (מדיה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: פייסבוק)

"חיים לוינסון החליף/ה את נושא הקבוצה": ציוץ שגרתי של צילום מסך מהתכתבות פנימית בקבוצת העיתונאים של מפלגת 'העבודה' הפך הלילה (חמישי) לאחד הלהיטים הוויראליים ביותר ברשת החברתית טוויטר.

כתב הכנסת של 'הארץ', חיים לוינסון, מחזיק זה מכבר ברקורד עשיר של הכינוי טרול - בין היתר בשל ציוציו הסאטיריים, המהדורה הפארודית שלו ל'ישראל היום' וערוץ הטלגרם שייסד עם העיתונאים עקיבא נוביק ועמיחי אתאלי. אלא שאמש הצליח לוינסון לשבור שיא חדש.

העיתונאי ואיש הדיגיטל פישל רוזנפלד צייץ הלילה צילום מסך מקבוצת הדוברות של מפלגת 'העבודה - גשר' בו נצפה לוינסון מנצח על הטרלה מזן חדש, לצד טל שלו מ'וואלה' ועקיבא נוביק מ'חדשות 13' ותוך שעות אחדות צבר עשרות אלפי חשיפות, מאות לייקים ועשרות ציוצים מחדש.

באחד העדכונים של וואטסאפ השנה, נוסף כידוע הפיצ'ר לחסימת קבוצות להתכתבות בין חברים שאינם מנהלים ו/או חסימת האפשרות לשינוי פרטי הקבוצה. קבוצת העיתונאים המדוברת אמנם לא הייתה פתוחה להתכתבות חופשית ונועדה להעביר את הודעות דוברות המפלגה לכתבים, אך לוינסון מצא פרצה - האופציה לשינוי פרטי הקבוצה לא הייתה חסומה.

זה התחיל בשינוי שם הקבוצה לכותרות המזלזלות בתואר הפותח של מרבית הודעות המפלגה - "ראש צוות התגובות רויטל סוויד מסרה" - המשיך להשתעשעות בשפמו הנעלם של יו"ר המפלגה ח"כ עמיר פרץ, ועד לשינוי הנושא ל"זה אחלה שיטה לעקוף את החסימה לתגובות".

אלא שהפעם לא היה לוינסון המטריל היחיד ותוך דקות ספורות הצטרפו אליו העיתונאים עקיבא נוביק וטל שלו, שהפכו את נושא הקבוצה למין צ'אט חופשי.

דוברו של פרץ, שי גל, שזיהה את המתרחש מיהר להחזיר את שם הקבוצה המקורי ולהסיר את לוינסון - אלא שאז הפתיעה אותו טל שלו בשינוי חוזר של שם הקבוצה ל"תחזירו את חיים". לפי צילום המסך שפורסם, בקשתה גם נענתה, אך לא לפני שהדובר דאג לשנות את הגדרות הרשאים לשנות את פרטי הקבוצה.

פרט מעניין שמגלה צילום המסך, הוא כי מתוך 229 חברי הקבוצה היה עיתונאי אחד שלא חיבב את המהלך, בלשון המעטה. "איתמר אייכנר (ידיעות אחרונות) עזב/ה את הקבוצה".

הגולשים לא נותרו שאננים לציוצו של רוזנפלד שחשף את שהשתרחש, והגיבו בפרגונים עד אין סוף ללוינסון. "פוליצר", "אוסקר", ו"פולישוק" היו רק חלק מהן.

"זו לא הפעם הראשונה שלוינסון משתעשע בקבוצות דוברות, ורובן נחסמו להתכתבות חברי הקבוצה שאינם מנהלים מסיבה זו", מספר העיתונאי פישל רוזנפלד ל'כיכר השבת' על ההטרלה המושלמת. "מרוב שזה מוכר בין העיתונאים, לא היה מי שחשב בכלל לצייץ על זה מילה", הוסיף.

לדבריו, "אני עד עכשיו לא יודע מה גרם לי לצלם מסך, אבל אפילו אני, שאני מנהל את מערכות הסושיאל הגדולות במגזר 'בחזית' הייתי בהלם מכמות החשיפה והמעורבות. צריך ללמוד את זה בבתי הספר ללימודי דיגיטל ותקשורת דיגיטלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר