4 דרכים לא מזיקות לגרום לילדים לשבת ולהכין שיעורים

לגרום לילדים לצלול לערימת מחברות וספרי לימוד, כשהם מעדיפים לשחק, זה מאתגר. אז ביקשנו מכמה אימהות מנוסות לייעץ לנו איך לגרום לילדים להכין את שיעורי הבית שלהם, בלי צעקות או שוחד (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לחזור לבית הספר אחרי חופשת ארוכה זה תמיד קשה. לגרום לילדיכם לצלול חזרה לערימה של גיליונות עבודה וספרי לימוד, כאשר הם מעדיפים לשחק עם הצעצועים החדשים שלהם או לקרוא ספרי הרפתקאות, זה אתגר של ממש.

כדי לעזור להקל על כל הצדדים, ביקשנו מכמה אימהות מנוסות שינדבו לנו את העצות הטובות ביותר שלהן כיצד לגרום לילדים להתמקד בשיעורי הבית שלהם - בלי צעקות, כעסים או שוחד:

1. תנו להם קודם לפרוק אנרגיה

"אני דואגת שלילדים שלי תהיה שעה בחוץ עם החברים שלהם, מיד כשהם מגיעים הביתה. אמא אחת אמרה לי פעם שמכיוון שהם נמצאים כל כך הרבה זמן בכיתה בכל יום ומחויבים לציית לכל הכללים, ילדים צריכים את הזמן שלהם לשחרר קיטור כשהם מגיעים הביתה. זה מועיל במיוחד לבן ה-10 שלנו, שנראה שהוא מסוגל להתמקד טוב יותר בשיעורי בית לאחר שהוא השתעשע עם החברים שלו" - חני, אם לשניים, מבני ברק.

2. השתמשו באביזרים חווייתיים

"בימים שבהם בתי בת ה-7 נראית פחות להוטה להכין את שיעורי הבית שלה, שמתי לב שזה מועיל לשלב פריטים מהנים שיש לנו בבית, בשיעורי הבית. לדוגמה, לימוד חיסור עם חבילת עדשים או שימוש בפאזל האלף-בית שלה כדי לעזור לה ללמוד את האותיות, גורמים למלאכה להיות פחות מתסכלת ויותר כיפית" - ציפי, אם לשישה, מאלעד.

3. צאו מהבית כשאתם יכולים

"אני משנה את המקום שבו הילדים שלי עושים שיעורי בית ואני מוצאת שזה עוזר לשמור עליהם חדורי מוטיבציה. לדוגמה, בימים מסוימים אנו עוברים לשולחן שבמרפסת והילדים נהנים מהאוויר הפתוח שממלא אותם בהשראה” - חדווה, אם לשלושה, מקרית ספר.

4. הגדירו זמן

"כשאחד מילדיי מתחיל להתלונן על הזמן הרב שלוקח לו להשלים את מטלת שיעורי הבית, אני מכוונת טיימר לעוד 15 דקות ואומרת לילד שיעבוד קשה ככל שיוכל, עד שהטיימר יצלצל. לעתים קרובות יותר מאשר לא, משימת שיעורי הבית המאיימת מסתיימת תוך פחות מ-15 דקות ואז אני מציינת שהוא בילה זמן רב יותר בטענות על שיעורי הבית מאשר הזמן שלקח לו בפועל להכין אותם!" - הדסה, אם לארבעה, מירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר