שגיאות כתיב משגעות אתכם? הנה מה שזה אומר עליכם

חוקרים גילו כי סוג האופי של אדם יכול לחזות כיצד הוא יגיב לטעויות כתיב: טיפוסים מוחצנים יתעלמו משגיאות דקדוקיות, בעוד טיפוסים מופנמים יתייחסו אליהן באופן אישי וישפטו את הכותב באופן שלילי (תרבות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

האם אתם ידועים בקרב חבריכם ובני משפחתכם כ"שוטרי הדקדוק"? האם אתם נוהגים לשפוט את תקינות הכתיבה בסטטוסים שאנשים מעלים לפייסבוק ולוואטסאפ ובהודעות שהם שולחים לכם? ובכן, על פי מחקר, הקפדה על איות ושפה נכונים עשויה להצביע על סגנון האישיות שלכם וקשה לומר כי אנו מופתעים.

חוקרים מאוניברסיטת מישיגן גילו כי סוג האופי יכול לחזות כיצד אדם יגיב לטעויות בהודעות דואר אלקטרוני, לצורך העניין: סביר להניח כי טיפוסים מוחצנים יתעלמו מטעויות הקלדות ושגיאות דקדוקיות, בעוד טיפוסים מופנמים נוטים יתייחסו אליהן באופן אישי וישפטו את הכותב באופן שלילי.

במחקר שפורסם בכתב העת "פלוס וואן", שאלו החוקרים 83 אנשים אם שימת דגש על דקדוק חשובה להם או לא. לאחר מכן, הם ביקשו מהמשתתפים לקרוא תגובות שנכתבו במייל למודעת השכרת חדר בדירה, על ידי שותפים פוטנציאליים. התגובות חולקו לשניים: בחלק אחד מהן לא היו שגיאות ובחלק השני היו טעויות הקלדה או כתיב.

לאחר מכן, חלקו המשתתפים בפסק הדין שלהם את התרשמותם מהאינטליגנציה והחברותיות של הכותב, בין שאר התכונות. הם גם שיתפו מידע על אישיותם שלהם. בסוף המחקר הם נשאלו האם הבחינו בשגיאות ואם כן, עד כמה השגיאות השפיעו עליהם.

באופן לא מפתיע, אלו שאמרו כי דקדוק חשוב להם, בתחילת המחקר, דיווחו שהיום שלהם יכול בקלות להיהרס בגלל שגיאה דקדוקית כזו או אחרת. אלה שהתעצבנו באופן ספציפי מטעויות דקדוקיות נמצאו בסך הכל פחות נעימים ומי שהתעצבן בגלל שגיאות הקלדה התגלה כמצפוני יותר ופחות פתוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר