בניגוד להצהרת ראש הממשלה

איווט חשף: נציג ישראל ביתנו נפגש עם מקורבו של נתניהו

נתניהו ביקש להרגיע את שותפיו למפלגות החרדיות והצהיר כי אינו מקיים מגעים עם אויבם מ'ישראל ביתנו', אך זה גילה בצהריים כי כבר אתמול נפגש שליחו ח"כ פורר עם השר אלקין, בכיר הליכוד (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וליברמן. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, גילה היום (שלישי), כי הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אינו מקיים עמו מגעים להרכבת הממשלה, אינה אמת.

כזכור, נתניהו ביקש אתמול להרגיע את שותפיו החרדים, ואמר בישיבת סיעתו: "אין מגעים עם ליברמן. כולם מבינים את היעד שלו". אלא שבצהריים חשף ליברמן, כי מגעים כאלו כן התקיימו כבר אתמול.

"בהמשך לפרסומים, לספינים ולפרשנויות השונות על המגעים להקמת ממשלה", כתב איווט בפוסט בפייסבוק, "אני רוצה לעדכן בכמה דברים: כהמשך לפגישתו מאתמול של יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, עם השר זאב אלקין (הליכוד. י.ג.), היום הוא נפגש עם ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן)".

ליברמן ביקש "להבהיר פעם נוספת: מפלגת ישראל ביתנו לא מתואמת, לא עם כחול לבן, לא עם הליכוד ולא עם מפלגת הפיראטים... המחויבות האחת והיחידה שלנו, היא לציבור הבוחרים שהצביעו עבורנו ונתנו בנו אמון ב-17 בספטמבר. לכן, כל ההבטחות שלנו מלפני הבחירות הן התחייבות ברזל גם לאחר הבחירות".

"כבר אמרתי לא פעם, שבעת הזו, כאשר מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים ביטחוניים וכלכליים, אני מייחל להקמת ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה. למעשה, לשם כך שתי המפלגות הגדולות לא זקוקות לאף מפלגה אחרת. יחד יש להן 64 מנדטים".

ולסיום, "למען הסר ספק", כהגדרתו, כתב ליברמן: "אני סבור שישראל ביתנו צריכה להיות חלק ממשלה כזאת, אבל בשום תנאי ובשום נסיבות לא נשב עם החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת והמחנה הדמוקרטי. בנוגע לשאלת בחירת יו"ר כנסת או חקיקת חוקים מהותיים, הדבר חייב להתבצע אך ורק לאחר שתתבהר התמונה לגבי הרכב הקואליציה וזהות ראש הממשלה. לגבי כל יתר הנושאים, ההתייחסות שלנו תהיה לגופו של ענין".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', מוקדם יותר היום התקיימה ב'כפר המכביה' פגישת משא ומתן בין נציגי הליכוד לנציגי כחול לבן, לבקשת נשיא המדינה ראובן ריבלין, זאת כהמשך לפגישתו אמש עם נתניהו וגנץ, לקראת הקמה אפשרית של ממשלת אחדות.

הפסגה המשולשת, בבית הנשיא, אמש (צילום: בית הנשיא, לע"מ)

בסיום הפגישה פרסמו הצדיים, כחול לבן והליכוד, הודעה משותפת בה נכתב: "ראשי צוותי המו"מ, השר יריב לוין ויורם טורבוביץ', סיימו את פגישתם, שהייתה עניינית והתנהלה ברוח טובה".

טורבוביץ', ראש הצוות של כחול לבן, ביקש להדגיש כי מבחינתו השר לוין מייצג את ראש הממשלה והליכוד, אך השר לוין לעומתו הדגיש, כי הוא מייצג את כל 55 חברי גוש הימין; מה שכונה 'בלוק הימין'.

השניים סיכמו כי יעדכנו את ראש הממשלה נתניהו ואת יו"ר כחול לבן גנץ בתוכן הפגישה, ולאחר מכן יחליטו על המשך המגעים ועל צעדים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר