"אבל אשמים אנחנו"

הפוסק הבכיר: הגזירות הפוליטיות- בגלל שאנחנו לא חרדים

הגרב"צ מוצפי, מבכירי הפוסקים, התייחס למצב הפוליטי הסבוך והגזרות הצפויות על עולם התורה: "אם היינו חרדים באמת וחוסמים את הפרצות בתוך מחנינו, לא הייתה באה עלינו כל זאת" (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ראשי 'כחול לבן', אשכנזי, לפיד וגנץ (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, התייחס למצב הפוליטי הסבוך והגזרות הצפויות על עולם התורה: "אם היינו חרדים באמת וחוסמים את הפרצות בתוך מחנינו, לא הייתה באה עלינו כל זאת".

הגרב"צ מוצפי נשאל על ידי אחד מתלמידיו: "לכבוד מורנו ורבנו. המודעות על כנס נשים פרוץ ומצולם רב גדול ואחד הליצנים דבר זה כואב שמפורסם באופן שכזה ועל חילול השם עיננו רואות וכלות בכאב".

בתשובה, תקף הפוסק: "הנך רואה כמה כאב יש ליהדות החרדית, ואיזה כישלונות מחכים עוד מי יודע? חוק גיוס בני הישיבות, הרפורמים בכותל, חילולי שבת המוניים, רדיפת הדת, הדרת נשים ועוד".

בשלה הזה יצא בביקורת פנימית על הציבור החרדי וכתב: "כי (אם. ד.כ) היינו חרדים באמת וחוסמים את הפרצות בתוך מחנינו, לא היתה באה עלינו כל זאת. ודי למבין".

כזכור, אמש דחה יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ אפשרות של ממשלת אחדות עם החרדים ואמר: "לאחר הפגישה האחרונה אצל הנשיא, ולבקשתו, נועדו יו"ר צוות המו"מ מטעם כחול לבן ויו"ר צוות המו״מ מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"לצערנו, כבר בראשית הפגישה הודיע מר יריב לוין מטעם ראש הממשלה, כי הוא מייצג את הבלוק שבנה הליכוד עם שלוש מפלגות נוספות, מפלגות הימין והמפלגות החרדיות".

לדבריו: "הרכב זה לא מאפשר, מבחינת תוכן הנושאים, משא ומתן להקמת ממשלה רחבה בראשותי שתפעל למען כלל אזרחי ישראל. בפרט הרכב זה לא מאפשר להקים ממשלה שתייצג את אלה שבחרו יחד בשתי המפלגות הגדולות, אשר יקבעו מה יהיו קווי היסוד של הממשלה הבאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר