יפתרו את מצוקת הדיור?

ברקע המלחמה בערד: בן האדמו"ר מגור סייר בעיר דימונה

כמו בכל המגזר החרדי, גם בחסידות גור חשים במצוקת הדיור אך שם לא חוששים לבדוק אופציות מרוחקות. הרב נחמיה אלתר, יחד עם עסקנים מתחום הדיור, סיירו בדימונה, חצור ובית שאן (ארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
החופה האחרונה בחצה"ק גור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המגזר החרדי כולו סובל ממצוקת דיור קשה, כאשר למאות זוגות צעירים הנישאים מידי שנה, אין מקום לרכוש בו דירה למגורים, בוודאי שלא במחיר זול שיוכלו לעמוד בו.

גם בחסידות גור סובלים ממצוקה דומה, אך שם, מעזים לנסות אופציות רחוקות יותר, כמו שכבר הוכיחו בהצלחה כאשר בחלק מהמקומות, הגיעו קהילות חרדיות נוספות אחריהם, ושינו את צביון העיר.

אחד המקומות בהם הצליחו להביא מאות משפחות מהחסידות, אך לא לגרור אחריהם את שאר הציבור החרדי, היה בעיר ערד. אופציית המגורים הזולה והתמיכה הקהילתית, הביאה לעיר הדרומית מאות מחסידי גור, בברכת האדמו"ר.

בשנתיים האחרונות, החלו בחסידות להבין כי יש צורך בחיפוש אחר עיר נוספת, ולפני כשנה וחצי, הודיע סגן השר יעקב ליצמן כי האופציה הרלוונטית הינה העיר דימונה.

בוועידת איחוד מוסדות גור אמר ליצמן, "בערד היו דירות במחיר של 330 אלף שקל, אנחנו חושבים גם להביא עוד אברכים לחצור (הגלילית), אבל צריך עוד מקומות, אז אנחנו חושבים על דימונה, מחפשים שם דירות ריקות, זה 20 דקות מערד".

אך כפי שעלתה - כך ירדה מהפרק. מדוע? יש הטוענים כי החשש מבריאות התושבים, בשל הקרבה למקומות מסוכנים מהם נפלטים קרינה ברמה גבוהה.

מתברר כי סגן שר הבריאות נשלח לבדוק האם המקום אכן מסוכן למגורים. גורמים אלו מזכירים כי האדמו"ר, הידוע ברגישותו לנושאי בריאות, אף העביר את הישיבה מהעיר חיפה לירושלים, בשל זיהום האוויר בעיר.

כעת, חושף 'כיכר השבת' כי אחרי כשנה של קיפאון בתחום, החליטו בכירים בחסידות כי הגיע הזמן להניע שוב את הפתרונות המוצעים, כולל אופציית העיר דימונה ששוב עומדת על הפרק.

בנו של האדמו"ר, הרה"צ נחמיה אלתר הגיע בשבוע האחרון יחד עם העסקנים האחראים על ההתיישבות בערד, הרב יעקב דוד רוזנבוים מאשדוד, והרה"ג משה בצלאל אלתר מירושלים המשמש במקביל ראש ישיבה בבית שמש, לסיורים במקומות הרלוונטיים.

בין היתר, הגיעו השבוע לעיר דימונה, ובסיורים קודמים שערכו בכירים בחסידות הגיעו גם לחצור ובית שאן, בחנו את האופציות ולפי ראות עיניהם, צפויים לקבל החלטה.

יצוין כי ההבנה שיש למצוא עיר נוספת לשלוח לשם את החסידים, הגיעה בעיקר על רקע המאבקים המתנהלים בעיר ערד, מול ראש העירייה מטעם 'יש עתיד', על ידי ראשי החסידות הטוענים כי הוא מיצר את צעדיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר