פרסום ראשון

כך כמעט פוצלה ישיבת 'מיר' לשתי ישיבות

חובות עתק איימו על הישיבה הגדולה והמוכרת, מה שהוביל להצעה לפצל את הישיבה בן ראשי הישיבות, על מנת לחלק את הנטל ביניהם. תרומת הנגיד רכניץ, הצילה את מיר (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90 )

פרסום ראשון: משבר כלכלי וחובות עתק כמעט שהובילו לפיצול הישיבה הגדולה בעולם לשניים - בניסיון לחלצה ממצבה הקשה. הפיצול נמנע ברגע האחרון ביוזמתו של הנגיד שלמה יהודה רכניץ.

בשישה החודשים האחרונים, לא קיבלו אברכי הישיבה משכורות בעקבות קשיים כלכליים אליהם נקלעה הישיבה. היום (חמישי) התבשרו האברכים כי לקראת החגים יקבלו כבר היום את המשכורת בעקבות תרומה שהרים הנגיד שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס מגדולי תומכי עולם התורה.

רכניץ, שהתוודע למצוקה השוררת בישיבה הרים תרומה על סך 2 מליון דולר בכדי לכסות את הסכום המגיע לאברכים. ומפאת קוצר הזמן והחגים הממשמשים ובאים, הכסף הגיע בשיקים של קרן 'והריקותי' ולא באמצעות חשבון הבנק של הישיבה.

יצוין כי מדובר בשני מיליון מלבד ה-7 מיליון שקל אותם התחייבו לתרום ידידי ישיבת 'מיר' בארה"ב עד חצות הלילה שעון ארה"ב.

מדובר בפעם השנייה בה מציל רכניץ את הישיבה. כזכור - פחות מ-24 שעות לאחר פטירתו של ראש הישיבה הגרנ"צ פינקל זצוק"ל, עמדו רבני הישיבה בפני שוקת שבורה מפני החובות הרבים.

ל'כיכר השבת' נודע כי בשיחת ועידה דרמטית שהתקיימה בין הרבנית לאה פינקל ורבני הישיבה לבין קבוצת גבירים, עלתה האפשרות לפצל את ישיבת מיר ולחלקה בין ראשי הישיבה בכדי להקל על גיוס הכספים.

רכניץ שהיה שותף לשיחה נזעק לשמע ההצעה ואמר לקבוצת הנגידים "זו לא העת לשאול שאלות, עכשיו חייבים להציל את הישיבה" והרים תרומה בסך 5 מליון דולר.

בעקבותיו, תרמו גם יתר המשתתפים בשיחה סכומי כסף נכבדים, וכך, ברגע האחרון מנע רכניץ את פיצול הישיבה.

כידוע, מדי שנה מגיע רכניץ לשמחת בית השואבה בישיבת מיר בה הוא נושא את הנאום המרכזי ומרים תרומה נכבדת לישיבה. לפני כשנתיים הודיע כי ייתן תוספת של 100 ש"ח לכל אברך בכל חודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר